90-talets märkes värstingar

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Verkar vara en Luleå maskin. Kolt
Vilket nr var det av skotertidningen där de jämförde värstingarna.
Kommer nyligen in från en förhuds rullande tur med Stormen.
Hade varit mer än bara grymt med en skoterträff för sånna maskiner.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
den enda maskin ja kommer på som gett mig en upplevelse är AC EXT triple touring -98. om ändå zrt 600 motorn satt i polarisen. ett fruktansvärt driv och det slutade ju aldrig även fast mätarn sluta vid 170 km/h och de fortsatte, kommer aldrig, ALDRIG att glömma denna upplevelse som ja fick då ja körde denna maskin!
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
I Gällivare fanns det en V-max 4 med turbo på 90talet han tävlade båda backe och dragracing med den Janne granström hette han som hade den.
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Första skotern var en RXL 650, som var rejält preppad !Chippad efi box, aaen pipor, borrade cylindrar (näst sista överdim) så låg på väll kring 670cc,.

Ljudet från den vart sjukt jävla gött ! Morrade fint med pipor ! Dock vart det bara ca 2mils körning sen vart det haveri och sen när motorn plockades ner upptäcktes att det inte var lönt att renovera upp den. Så den hamnade på bakgården tyvär och där har den stått nu i ca 3år !
 
D

Draken

I Gällivare fanns det en V-max 4 med turbo på 90talet han tävlade båda backe och dragracing med den Janne granström hette han som hade den.
Det namnet känner man igen från dragracing,tror det fanns nån Åberg också från Kiruna(?) som hade nån brutal 4:a...har för mig han höll på med nå helikopterprylar i någon maskin också.
 
D

Draken

Men lugn nu.

Finns säkert många som heter Lars Svensson och Lisa Larsson,men inte hänger jag ut någon speciell människa fast jag skriver det.
Kanske om det skrivs adress och personnummer,men nu är det ju inte fallet.

Du menar alltså att det är förbjudet att skriva ett vanligt namn på internet då alltså?
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
I kiruna byggde åberg en gul v-max med helikoper motor var ett häftigt bygge sett den köra några gånger.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Du menar alltså att det är förbjudet att skriva ett vanligt namn på internet då alltså?
Ja!

Enligt PUL så får man inte skriva ut privatpersoners namn. Du kände ju själv igen killen som snoddas namngav och då är det fel enligt Pul...

Jag är ingen paragrafryttare eller något men dom som står som ansvariga är snowmobile.se och jag tror att dom bryr sig...

Personuppgifter= All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet.

Källa: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1998:204
 
D

Draken

Kan hänföras till en fysisk person ja,det är INGEN som kan lista ut vem man menar om man skriver ett namn och en stad.

Tänk vad alla tidningar är olagliga när dom skriver om kändisar och politiker som verkligen kan kopplas till en speciell person.

Jag kände igen namnet från skotertävlingar ja men har ingen aning om hur människan ser ut,var han bor eller när han är född.
Endast ett namn kan aldrig kopplas till en enskild person om inte adress eller personnummer skrivs ut,alt om personen har ett otroligt udda namn och bor på liten ort.

Däremot om jag skriver ut namn och adress och pers-nummer så kan jag förstå att det är olagligt,men att bara skriva Nils Nilsson kan inte vara olagligt i och med att det inte kan urskilja exakt vem man menar.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Är det nån mer än mig som tycker att vi kan ta å sluta diskutera det där nu.....?
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Kommer ihåg när jag för några år sedan äntligen fick testa en "riktig" skoter, zrt 800, vilket drag jag då tyckte det var i armarna.
Den skotern borde väll ha varit en av dom värre led/sjö racerna? eller kanske fortfarande än idag är?
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Min första egna skoter var en RXL -92, fan va nöjd man var då! Dock fick den för sig att käka några kolvar så det blev förgasare istället och dessutom åkte några trippelrör på:evil:
Efter den köpte jag mig en thundercat 900 -97 som det satt en 32 mm matta på, minns första turen som om det var igår.. Första snön hade fallit och ja åkte ut efter en cykelväg i skogen för att bara testa hur den kändes, kramade gasen mot styret och tänkte:
-Va fan, det händer ju typ inget!!
Men helt plötsligt började mattan hitta fäste, maskinen satt sig lite och skickade skidorna i vädret. Ja fick hålla i mig för kung å fosterland, så darrig som ja var efter den första turen har jag aldrig mer varit.. När jag senare "råkade" snubbla över ett set av AAEN pipor kunde jag inte hålla mig, de var ju ett måste att massera motorn lite extra:eyebrows: Skotern gick som kulor å krut efter, polarna var vansinniga över ljudet och all snö som den skyfflade över dom.. Minns även en påsk när vi var i Årrenjarka, skulle bara upp till macken för att köpa lite godis när en v-max 4 stod där med en stänklapp märkt med "cat killer" så jag stövlade fram till killen och frågade om han ville ställa upp på ett race mot en kisse med tanke på vad som stod stänklappen. Gjorde dock bort mig lite för han frågade nämligen vad ja hade för maskin och jag berättade att de var en vässad thunder, fick då till svar att han inte ville ställa upp och såg inte till han nåt mer den veckan.
Jag ska även ha någon film där jag kör med maskinen, kanske man skulle göra ett försök att konvertera den från vhs in i datorn:bigsmile:
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Det börjar bra. En sak som är bra med dessa värstingar är att de billiga.
Köp på er en och vårda den.
Undra om någon här kan svara på vad RXL står för. Och vad var det som strulade i insprutningen på dessa bästar.
har haft några och har inte haft nå strul med det... veven däremot har jag haft problem med.. då dom vrider sig.. och cylindrarna har en tendens att bli ovala..

RXL står för Racing eXperimental Liquid och mot vad alla tror så är den bara en senare serie tillverkad "kopia" orginalet fanns på slutet av 70-talet och var en renodlad Snopro räser för ovaltävlingar..

 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Grymt bra svar.
Ingen som har en första Thundercatten -93 som kan lägga upp bilder. Den är grym.Letar efter ett fint ex.
 

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Ingen som haft en Formula Z -99? Den skotern har alltid tilltalat mig, och gör det fortfarande. Så sjukt snygg mörklila färg. Kanske fanns i det utförande innan -99 också?