90-talets märkes värstingar

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Nu är det dags att dra igång denna grymma tråd igen. Är sugen som ... att ta hem Stormen.
Har ni köpt något grymt sen sisst eller någon polare kanske.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Åååhhh, vilka minnen!
På skoterns dag -94 var jag hos Thords Motorservice och hämtade en -93as Thunder.
Johnny Öhrn hade justerat in variatorerna på den, lagom inkörd med 125 mil på mätaren-klivet från Wildcaten jag hade innan hade inte kunnat varit större. Där Wildcaten efter dåtidens mått var smidig var Thundern ett as. Wildcaten var relativt snål på bränsle-Thundern var som en alkholist på rymmen från fyllecellen med enda målet att få i sig lite till.
Men när man drog på gasen...-93ans Thundercat hade ett gassvar som då på den tiden saknade motsvarighet! Den hostade till ngn tiondels sekund när man tryckte fullt, och sedan skenade den!!
En kompis beställde en ZRT 600 -95a, och var säker på att han var kung i byn. Han var inte ens nära-det fanns inte något register där den kunde hävda sig helt enkelt.
Jag hade faktiskt kvar den ända till hösten -97, då jag bytte in den på affär mot en ny ZR 440(!)
Den skillnaden var inte heller att leka med, men 440in var lite lämpligare för tjejen att köra på, själv åkte jag -98 ZR 600. Som inte gick ett dugg bättre än 440in, men det var en annan historia.

Ångrar idag att jag sålde den, han som köpte den fick gashäng nåt år senare på sjön, när skotern träffade land flög han av i smällen och slog sig ganska styggt-fast han klarade sig bättre än skotern som aldrig återhämtade sig. =(

Har massor med bilder på den btw, ska försöka komma ihåg att skanna in några när jag kommer hem-är på jobbet nu.
 
R

räsern

Hehe lät inge vidare med han som fick gashäng, kan sluta riktigt illa sånt!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, för att vara helt ärlig tror jag inte att han blev helt ok efteråt.
Det var nåt med ryggen eller höften som aldrig rättade till sig-och såvitt jag vet har han inte haft skoter efter åt. Inte för att en smäll skulle hindra mig, men alla är vi olika. :)
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Hade en riktigt fin ZRT 800-97, ska se om jag kan skaka fram några bilder på den. Minns att jag åkte 190 km/h med den en gång (uppmätt med GPS). Det var verkligen en lakerunner!! Men det var ju också endast på det området den regerade, egenskaper i lössnö och på halvtaskiga leder gjorde att man blev ganska less till slut. Hur ofta ligger man och tokpressar på en sjö?
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Minns själv när man fyllde 16 och den lokala handlaren fick hem den första Storm 800:an..........sjukt avundsjuk va man då man själv åkte Indy Sport 340 -90.......
Sen på våren va de dragracingtävling som arrangerades av de lokala skoterklubben.
Då fick man frågan om man ville ställa upp å köra Stormen på tävlingen.......
Tillåt mej fundera.............................JA TACK!

Vilken upplevelse de var, på dom där 201m nådde man hastigheter man aldrig skulle nått på flera mil med Sporten.....
Slutade 3:a efter en V-max4 och en Mach Z....

Skulle varit kul att han en tokfräsch Storm eller varför inte en 650 som jag förövrigt tycker har de skönaste trippelljudet.....
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Här är mina nittitalsmonster.

Just nu i stallet;
Vässad tcat 97 med tikkatopp, aaen sekundär, AGLT, nyare boggie. mm.

Wildcat 92.

Och två wildcat 96.