900 switchback 2006 bekymmer?

psyfox

Aktiv medlem
14 dec 2012
92
1
8
uppsala
Det här kanske är en dum fråga men jag läste nått om D.E.T i användar manualen, Detonation Elimination Technology och nått om hög kvalite på bränsle, har kört i vanlig 95:a men visst ska dom väll kunna köra på det? eller är det så pass att det är hög oktanigt som gäller?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Vid DET så ska det lysa en lampa=) Sen ska du inte få DET på tomgång och låga varv, än om den är gjord för 98, så jävla känslig kan ju inte motorn vara? Men vet tyvärr inte vad den ska ha. Helst 98 såklart men 95 funkar i de flesta skotrar.

Jag tror det är tändhattar m.m. som strular ja, eftersom det funkade när du var där å petade.
 

psyfox

Aktiv medlem
14 dec 2012
92
1
8
uppsala
Sådär tänkte posta upp lösningen som funkat längst hittills, kollade igenom skotern och såg att insugsgummina var spruckna a tusan speciellt den sida där han slutat tända, hur som helst som tog jag hem ett par nya och bytte dom slog i ett par nya tändstift och är nu uppe i många timmar felfri och underbar körning med fin färg på stiften, så peppar peppar ta i trä så var det pga utav spruckna gummin som den strula, har bara en fundering nu och det är ifall det kan bero på gummina som den klegga igen ena stiftet?