Dags å lägga undan whiskey-flaskan kanske? haha..mja, nu är tanken ute ur gardroben iaf
Det var det smartaste jag hört på länge du har just uppfunnit the poor mans bromsbänk:heh::bigsmile Det ska ja prova när jag bestyckar in min nu för jag har ju en timmerkälke. Och då kom jag på ännu en bra enkel metod man kan göra om man är 2 maskiner,,,man drar varandra helt enkelt:thumb::Kom på en grej jag ska prova när jag monterat på non-ves cylindrarna och ska provköra. Ska prova knyta fast lite stockar efter skotern så det går riktigt tungt så man kan belasta motorn mer och inte komma upp i 150km/h på en gång så det blir lite mer kontrollerat och mer belastning på motorn. Blir som en helt annan körning när man är i Blåsjön jämfört med hemma på plattmarken, så jag tror inte man belastar motorn så jättehårt här hemma.
Fick iden efter jag bärgat hem en summit 800 som blev totalt slut i söndags.
Efter reedsen borde väl inte bli riktigt rätt.ok men mellan trottel och reeds eller efter reedsen?
bygg en kona som stockens framdel ligger i, sen löper "linan/kedjan" genom toppen på den, vet inte om du fattar riktigt men då glider den jujag skulle ta lastpallar istället för stockar för dom glider lite finare i snön. Stockar brukar ju gräva ner sig ganska lätt och ger lite väl ojämnt bromstryck..