Stämmer bra det, 11an fick turbon och 12an är helt original i motorn. 600an är tjejens maskin.Han har ju 2st PRO-RMK 800. Minns jag inte fel köpte han en -11a som han monterade turbo på? Borde stå tidigare i tråden. Om man orkar leta reda på det
Stämmer bra det, 11an fick turbon och 12an är helt original i motorn. 600an är tjejens maskin.Han har ju 2st PRO-RMK 800. Minns jag inte fel köpte han en -11a som han monterade turbo på? Borde stå tidigare i tråden. Om man orkar leta reda på det
Hmm, borde det inte vara tjejen som ska få handikapp? Inte du!Stämmer bra det, 11an fick turbon och 12an är helt original i motorn. 600an är tjejens maskin.
Hon kanske är bättre än Asker på köra? ;-)Hmm, borde det inte vara tjejen som ska få handikapp? Inte du!
Syftar på fördelningen av maskiner, du 800, tjejen 600.
I'm with this guyHon kanske är bättre än Asker på köra? ;-)
Ja menar Asker monterar ju turbo t.o.m. så han kan kompensera med effekt. ;-)
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Har gjort en väldigt djup genomgång av turbon efter ett att elektroden på ena tändstiftet inte ville sitta sitta där det ska... Och lagren såg och känns som nya i turbon. Så jag måste säga att det hittills funkar mycket bra!Hur har det funkat med att smörja turbon på 2-t olja med motorns oljepump? Har du låst pumpen i fullt öppet, Eller följer den efter gaspådrag som vanligt? Blandar du nå olja i bensinen?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vad jag vet så ska den turbon också vara kullagrad med tanke på vilken oljepump som följer med.Okej låter bra de! Är lite sugen att testa detta på mitt silber kit, Mest för att rymma en lite större ljuddämpare, sen litar man inte riktigt på el oljepumpen.. Men silber turbon är väl glidlagrad på 2013 kittet, skulle de alls funka då? Alternativet är väl att prova en själv smord turbo, tex Comp. vad tror du om en sån?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Finns inga grejor för att göra dom självsmorda.. men det finns lager och propellrar mm att köpa löst. Det fanns det inte för typ 2år sedan.Silber har väl användt lite olika snurror. Är väl bara för iår som dom börja använda sig av kPa's och tidigare körde dom Garret? Men det är ju samma snurror i grund å botten. kPa köper väl in dom och gör sitt lilla på dom och säljer vidare.
Relativt säker att både 2860 och 2863 av Garrett & kPa är kullagrade.
Vars har du sett delar att köpa för att göra den självsmord Asker?
Hade kontakt med comp turbos och att plocka den från usa skulle gå på ca 17300kr inkl moms och frakt.Mailade motornord ang compturbos, dom är fettsmord å läre skickas till usa för service och var dyr 2x lax nånting för liknande 2860
Jo x3an är fet men lite väl dyr och sen drivhjulsbyte också... håller på att klurar på en grej till boggien som borde hålla ner skidorna lite så ska jag försöka ha den klar till helgen så ska den testas och mattan få en channs till, annars får jag skaffa en längre gaswire...Du skulle haft en Challanger X3 matta asker. Du har nog med pulver för att veva runt dom paddlarna!
Kommer du till ridersclubträffen till helgen i saxnäs? Tänkte om vi skulle sammanstråla å snacka dynga vid ljugarbänken Skulle också vilja smeka renpälsen medhårs på skotern din! haha
Ja precis.Har du helt original boggie nu förutom skenor och vändhjul?