Arctic Cat F6 Snopro -06 "Monster"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hatar det här avlånga landet där man inte kan skilja på ditt och mitt.
Natten mellan 10/1-11/1 så stals min skoter från baksidan av huset. Den var låst med kätting runt mattan.
Den är långt ifrån i original skick.

Reg nummer: XEW741

Kontakt:
sewe_77@hotmail.com
070-6949217
PM

Har lyckats spåra spårena till Rutträskbackens parkering (slalombacken i Kalix) där är den lastad på släp.

Tyvärr sitter det ingen regg plåt på skotern då jag inte har fått tummen ur arslet och beställt en men det finns mycket annat som gör den synlig.

För info om utrustning på skotern kolla min projekt tråd:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=28022



 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja asså det är hemskt.
Har lyckats spåra spårena efter den till slalombackens parkering, där har dom lastat den på släp.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
¤*^%"£}~@¤#¤ idioter! :mad: Varför kan inte folk skilja på mitt och ditt! Ska hålla ögena öppa även om den knappast kommer nedåt.. Mest troligt är att den tas in i finland och slaktas :(
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Men vad i hela helv...! Ska fanimej göra en ramp, så jag kan ta in skotrarna i sovrummet på natten! Man får ju inte ha nåt ifred, verkar det som... :sad2:

Tråkigt, lider med dig. Hoppas den hittas snabbt, men dom hittas ju sällan, tyvärr. Prata med försäkringsbolaget och kolla om dom kan utfästa en belöning för tips som leder till att den hittas. Kan bli lättare då.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Ja det e fördjävligt, och tyvärr sitter dessa jävla pundare o läser detta forum exempelvis projektplatsen, och ser regnummer på bilderna o "vet" va de får och var dom står när de snor grejerna.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tackar för alla kommentarer, men tyvärr löser de ju inge :( ( inge illa menat ! :) )

Fick reda på idag att kompisens F7a också blev stulen i samma veva, han bor inte långt ifrån mig. Bara några hundra meter.
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Håller utkik här i Töre och norrut.
Ska göra bodan inbrottsäker idag.. för mycket skummisar som snurrat runt här när man varit ut och kört..
 

F7Jonte

Medlem
12 jan 2010
6
0
1
Inget nytt?
Det är så pass många som har blivit av med sina F6/F7er här i västerbotten & norrbotten. Nån måste ju ha hört nåt!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nä tyvärr. Dött på den fronten.
Skotrarna är säkert i molekyler och utspridda över norra Sverige vid det här laget :(
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
oliverandersson: Jo självklart har vi det. Men dom kan ju inte säga så mycket just nu när den just är stulen. Polisen måste ju få sina 30dar att hitta den.

Emppu: Tackar, den kommentaren värmer i dom här tunga tiderna.

Vi hade våra misstankar om en som är ganska så känd här i stan men har börjat tappa dom misstankarna då jag har hört att han är ganska hårt bevakad så börjar tvivla på honom. Vill inte gå ut med nå namn !

Vid det här laget så kan den ju vara i Finland, Ryssland eller såld i små delar redan.
Aja, bara hålla humöret uppe och leta vidare.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Tråkigt när sånt händer, håller koll kring umeå !!
Blev själv av med min snopro 440 just innan jul :( dock hittade polisen den bara några dagar senare och redan då hade dom lyckats kränga iväg halva skotern :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.