Jag har en del att kolla upp och förstå innan jag trycker fullt nästa gång.
Och eftersom jag inte har full koll på allt har jag svårt att förklara mina funderingar så det blir lite fram å tillbaka.
Den har fått för lite bränsle men jag har ändå någon gång maxat spridarna.
Även om spridarna är fullt öppna är det inte säkert att de får allt bränsle pumpen kan leverera om bränsletrycket är fel.
Hur funkar det med 50/50 VP103/98 eller ren VP 103
Kan jag få ur effekten som är i motorn med samma mängd racesoppa?
Original bränslepump och spridare är begränsningen?
Jag har ju maxat spridarna med 98 macksoppan
Jag har ju monterar ett högflödes grenrör och en annan pipa ihop med mitt kitt. Detta ska ge ca 10-15hk extra. Kanske är det därför inte soppan räcker till??
Var först inne på att montera extra cylinderfotspackning men efter att ha läst lite på snowest så menar dom att det inte var jättebra på en turbomotor.
Öka squishmåttet och minska ytan/öka volymen i toppen verkar bättre, standard ligger squish på 1,5mm. är det ok att bearbeta till på 2mm squishmått?
Ta reda på kompressonsförhållandet
I servicemanualen uppges 6,39:1 detta är i förhållande vad jag förstått till avgasporten.
Standard geometriska förhållandet ska enligt någon vara 11,8:1
Kan jag på nått enkelt sätt bekräfta detta? tex, mäta från avgasporten och upp till övre kolvring i cylindern?
Att tillslut hamna på ca 10,5:1 verkar räcka.
Jag ska surfa runt lite och kolla alternativ på topplock. Det är väl lika bra att inse att åkningen med denna maskinen är över då snön ändå nästan är borta här hemma.
Keramikbehandla kolvarna kan mycket möjligt bli aktuellt.
Evigt tacksam för förslag och synpunkter:hello:
Lägger till några bilder på den andra kolven också.
Dessa har nu gått 360mil kört enbart med APV olja
Blir att beställa två nya kolvar i veckan som kommer