Arctic Cat TM8-R

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
Det har gått bra. har dock saknat lite motivation på slutet av privata skäl, men nu ska det åtgärdas å sen blir det att fara till Björkis å sätta lite norrmän på plats ;)
Problemet jag har nu är att den flödar soppa på den högra cylindern så den dör ibland och den går fortfarande dåligt på låg å mellan. Måste nog ta bort spjällhuset å kolla att synkningen är rätt... men det är inte roligt alls att ta bort det ;(
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Nej de är skittråkigt att ta bort spjällhuset..! Kul att det går framåt! Ökar du bränsletryck med laddtrycket??
 

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
Sådär. Nu har man varit i björkliden i en vecka å verkligen fått testa grejjerna på riktigt. Och jag säger bara, ojoj!! Vilken maskin!
Helt fantastiskt rolig och oerhört lättkörd! Hade nästan inga bekymmer alls på hela veckan, det lilla som finns är att min bränslebox inte riktigt är helt frisk då den ibland får för sig att ge "boost fuel" alltså att den inte känner att skotern står på tomgång och matar fullt bränsle. Den dummade sig bara 1 dag så inte så mkt att göra, men skulle få en ny box på garanti.
Körde mellan 8-10psi i ladd utan problem. Ska testa ladda 14-15 här i påsk hade jag tänkt.
Har inte så mkt bilder men det kommer upp film om nån dag!

Tokig: jag har köpt vent-kittet från Fastlane. Funkar kanon

Hade hyffsat väder med.. :D
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Min box matar också på en massa soppa på tomgång, kanske nåt generalfel på attitudeboxen? Vilken oktan kör du nu? Härlig bild :)
 

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
Jasså? Hrm konstigt! Jag drog iväg ett mail från stugan i tisdags till Dale och då hade jag sån tur att det var Derek på Attitude som svarade på brevet då han var på besök hos Cutler. Fick inget svar varför boxen gjorde så mer än att jag skulle få en ny på garanti. Det konstiga är att den inte beter sig konstigt jämt utan bara ibland... mkt märkligt enligt mig. Först trode jag det var nått kontaktfel till spridarna som spökade men det verkar det inte vara.
Jag kör på 30/70 - 40/60 98oktan å racesoppa.

Hur går din maskin då Dr_stein?? :) förutom bränsleproblemet då. Hur mkt laddar du?
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Märker det ofta när man ska iväg i djup snö. Från tomgång bluddrar den en del innan den går rent, lite irri! Jag ska också kontakta attitude.

Jo den går bra men det är en del på att göra listan innan den är klar. Blir ganska varmt under huven så jag köpte en meshhuv i helgen, ska även dra ut insuget till turbon och montera meshfilter. Laddar 8 psi (med 2 grader backad tändning) men ska ner ett steg i laddtryck, har beställt fjäder till wastegate. Kör bara 98 oktan nu. Kör du någon extra tvåtaktsolja på nåt sätt?
 

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
Här kommer det lovade filmklippet :)[video=youtube;zVomgnpS5Mc]http://www.youtube.com/watch?v=zVomgnpS5Mc[/video][video=youtube;rKag0O0Ibk0]http://www.youtube.com/watch?v=rKag0O0Ibk0[/video]
 

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
I söndags var man ut på årets försa testrepa! Funkar fint på sjön men har problem när jag kommer ut i det djupa. Misstänker misständning, man kan höra det mot slutet av klippet.
Drog upp laddet å testade hur den kändes med 15+psi i ladd, (min laddtrycksmätare bottnar vid 15psi ) :D. Den drar nått kopiöst kan jag lova!

[video=youtube;QnfnQfUMJ-E]http://www.youtube.com/watch?v=QnfnQfUMJ-E[/video]