argument för skoter ska vara kvar?

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
RE: argument för skoter ska vara kv

gör inte så mkt, har redan bestämt vilka argument jag ska ta med, kom på många själv.
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
RE: argument för skoter ska vara kv

mmm alkohol problemet är ju viktigast, spelar ingen roll om än kör en 340 eller en 800.a och krockar efter ha tagit en sup.
 

TG

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
RE: argument för skoter ska vara kv

Sämre argument har jag väl sällan hört talas om. Och det pga en enkel anledning, det finns inte några riktigt bra argument för skoteråkning.
Varför måste ni ta med barnen ,långt, in i vildmarken med skotern?? Ta skidorna istället. Men det är väl kanske jobbigt.
Sinnesfrid med buller avgaser och stötar har jag svårt att föreställa mig.
Nä ni, fimpa skotern så kanske ni lär er att stava.

 
M

MC600

RE: argument för skoter ska vara kv

"Varför måste ni ta med barnen ,långt, in i vildmarken med skotern??"

Men faan, ge dig nu ditt lilla asfalt barn...
Bara för att du fick växa upp i sandlådan, och den största naturupplevelsen du upplevt är TV´s Mitt i Naturen, så ska du väl ändå inte ge dig in i en diskussion där du uppenbarligen saknar fakta för dina argument..

Nä, åk du skidor i stadsparken eller vad det är du kallar vildmark-
och bekymra dig inte om huruvida skoterintresse har med stavning att göra eller ej.
 

TG

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
RE: argument för skoter ska vara kv

Så vitt jag vet fanns det varken och det finns heller inte nu någon asfalt där jag var barn. En bit utanför Porjus. Visst jag hade sandlåda och tittar ännu på Mitt i naturen. Att leka i sandlådan är en MYCKET större NATURupplevelse än att åka omkring och leka med en skoter. Men visst jag lekte ju i sandlådan tills att jag var säkert tio år. Och jag antar att ni inte är mycket äldre, så det är klart att ni måste få leka med era skotrar.
Där jag växte passerade på vårhelgerna säkert ett 50-tal skotrar varje dag. Jag hade även och har ännu egen skoter, men jag drar mig för att använda den. Så fakta för mina argument har jag tydligen också.
Åka skidor i vildmarken gör jag väldigt gärna. Helt tyst, jag styr mina egna begränsningar, jag vet att jag inte belastar naturen mer än med den mat jag måste äa för att ta mig framåt. Inte många djur störs av min framfart och jag kan även prata med min kompis och åka omkring utan mössa och handskar på våren. Nog många fördelar redan tycker jag, men jag kna räkna upp säkert ett tiotal till om ni vill.
Skoterintresse och stavning har vad jag tror ett samband. eller jag ska omformulera mig:intelligens och skoterintresse. Ha det bra-
 
J

Jaha

RE: argument för skoter ska vara kv

Hm......påstår du nu att skoteråkare är mindre intelligenta än andra människor?
Möjligen om man har hoppat rätt in i ett träd och fått en grov hjärnskakning.
Men en bra sak skulle ändå vara att alla borde ta förarbeviset, även turister för det är oftast de som sitter första gången på skotern eller de som är påverkade av alkohol som kör åt helvete............................................................................................
 
Ö

Öhh?

RE: argument för skoter ska vara kv

Hur kan det vara en större naturupplevelse att sitta i en sandlåda? Går du på LSD eller nåt, du verkar ju ha kraftiga hallucinationer i alla fall.
Eller också är du bara en som har roligt och bara vill jävlas med folk med skotrar, och jag håller med det är roligt att jävlas ibland......särskilt när så många reagerar som det gör här

Hej då!!!!!!!!!
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
RE: argument för skoter ska vara kv

Tomas ditt "naturbarn" påstå inte att du upplever mer av naturen i sandlådan än du gör med skotern.
 
M

MC600

RE: argument för skoter ska vara kv

Komiskt ändå att du ska påpeka stavningen hos andra, uppenbarligen så är du ju ingen klippa på att stava själv, så med din slutsats så kan det ju bara tyda på bristande intelligens hos dig- vilket också bekräftas av ditt fortsatta resonemang.
Kul för dig att du tog dig upp ur sandlådan till slut ändå.
MEN- Ta för fan inte för givet att alla använder skotern som en leksak.
Ha dé bra du med.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Tomas skrev:
Så vitt jag vet fanns det varken och det finns heller inte nu någon asfalt där jag var barn. En bit utanför Porjus. Visst jag hade sandlåda och tittar ännu på Mitt i naturen. Att leka i sandlådan är en MYCKET större NATURupplevelse än att åka omkring och leka med en skoter. Men visst jag lekte ju i sandlådan tills att jag var säkert tio år. Och jag antar att ni inte är mycket äldre, så det är klart att ni måste få leka med era skotrar.
Där jag växte passerade på vårhelgerna säkert ett 50-tal skotrar varje dag. Jag hade även och har ännu egen skoter, men jag drar mig för att använda den. Så fakta för mina argument har jag tydligen också.
Åka skidor i vildmarken gör jag väldigt gärna. Helt tyst, jag styr mina egna begränsningar, jag vet att jag inte belastar naturen mer än med den mat jag måste äa för att ta mig framåt. Inte många djur störs av min framfart och jag kan även prata med min kompis och åka omkring utan mössa och handskar på våren. Nog många fördelar redan tycker jag, men jag kna räkna upp säkert ett tiotal till om ni vill.
Skoterintresse och stavning har vad jag tror ett samband. eller jag ska omformulera mig:intelligens och skoterintresse. Ha det bra-
iogyi7fyi
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Hahaha! :p Nu börjar det här gå till personangrepp! Jag föreslår att ni slutar disskutera innan det helt spårar ut. Tråden var väl argument varför skotern ska finnas kvar...

Skriv då om det och sluta vara så förbannat arg! Alla måste ju få ha sina synpunkter, även om vissas inte är fullt lika bra som andras.

Alla måste få säga sin åsikt! Punkt slut.