Avdragare vs bulten

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna
Hade lös den då jag hade gamla primären (orginalet) Men nu sitter de en från XC700 1999, Fast avdragarna som jag har passar ej hålet, De ligger nå slags kopparrör dära nu så andra bulten ska passa som jag fick med när jag köpte skitet! :)
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Brukar sitta ett aluminium rör utanpå bulten som man drar fast variatorn med för att centrera bulten,
om det är de som dom kanske bytt ut mot ett kopparrör kanske?

Om det är det så drar man bara ut röret.
Är det en p85:a så ska det finnas en 3/4" unf gänga längst ut på variatorn som man lossar variatorn med.
 

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna
Nje är inte den dära centrerings brickan dära, är som ett inpressat rör hela vägen i variatorn, bulten som sitter i nu är ca 18.3cm lång 1cm i diameter! vettefan hur man ska få tag i en avdragare som passar detta ! :D
 

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna
Jo jag vet de att de är så, men kommer inte åt på nå sätt å dra i röret! ska fixa bild senare när jag befinner mig vid motorn så äre enklare å förstå! :)
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Jaha, då var det sämre :/ säkert nån sopa som bytt ut alu röret mot ett för stort rör då :/
 

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna
aaa, de jag misstänker! har en avdragare som är till just dom äldra pollarna! men de är ju de dära jävla homogay röret som ngn har pressat in så den får jö ikke plats! får väll lösa de på ett eller annat sätt =)