Du borde hålla koll på timmarna för milen spelar ingen roll på en djupsnögrävarmaskin med den körning du gör. Köp en typ Biltema timräknare.12 kördagar á 50mil. Timmar vet jag inte.
Det sitter en timräknare så fint på dessa maskiner så något extra behövs inte..Du borde hålla koll på timmarna för milen spelar ingen roll på en djupsnögrävarmaskin med den körning du gör. Köp en typ Biltema timräknare.
Byt kolvar vid ca 50 tim om du vill vara på säkra sidan och 100 tim på osäkra sidan.
Vilken fart på mattan blir de i genomsnitt jag menar verklig gps fart är nog runt 15-20 knyck men mattan snurrar nog tredubbla farten.
Räknar man på gps fart a 20 knyck gånger 25 tim så blir de 50 mil så den kan ha gått ca 25 tim nu.
Räknefel sa du.... 300 mil och 100 timmar blir väl ändå 30 km/h i snitt??Det sitter en timräknare så fint på dessa maskiner så något extra behövs inte..
Sen räknar du väldigt fel på timmar och snitthastighet.
Ett bra snitt som jag sett på flera lössnömaskiner är ca 100h och 300mil, vilket ger en snitthastighet på hela 3km/h på mattan... blir givetvis högre snitt om man snurrar mindre på huvudet och bara kör istället
En stock maskin snurrar mattan ungefär 60-70km/h. Med turbo 60-100km/h beroende på hur länge man håller in volymreglaget.
Jag skulle säga att 100timmar är inget problem för kolvarna med turbo, eller att man byter varje sommar.
Ja se på fan men då var det ett väldigt högt snitt, med tanke på hur mycket dessa maskiner står på tomgång och snigelfart, fast det är ju mattan som snurrar så det måste nog stämma ändå på något visRäknefel sa du.... 300 mil och 100 timmar blir väl ändå 30 km/h i snitt??