Hej har precis inhandlat ett stage 3 från motorhuset, de nämnde inget om dubbla pakningar, inte så kunnig på detta, men rekomenderas det att köra med två alltså?De blir högre porttider och jag anta toppen är planade lika mycket eller trax mer.
Hej har precis inhandlat ett stage 3 från motorhuset, de nämnde inget om dubbla pakningar, inte så kunnig på detta, men rekomenderas det att köra med två alltså?De blir högre porttider och jag anta toppen är planade lika mycket eller trax mer.
Då måste du kontakta motorhuset och fråga om de måste va dubbla packningar och viket bränsle de är tänkt för. För om du monterar med bara en packning och de ska va två riskerar du att kolven slår i toppen och de kan bli för högt kompförhållande så den spikar sönder kolvarna.Hej har precis inhandlat ett stage 3 från motorhuset, de nämnde inget om dubbla pakningar, inte så kunnig på detta, men rekomenderas det att köra med två alltså?
Ingen risk kolven tar i toppen eller att kompet blir för högt.Då måste du kontakta motorhuset och fråga om de måste va dubbla packningar och viket bränsle de är tänkt för. För om du monterar med bara en packning och de ska va två riskerar du att kolven slår i toppen och de kan bli för högt kompförhållande så den spikar sönder kolvarna.
Eller följer det med en tjockare bottenpackning?
Jag kollade motorhusets steg 3 kitt och de står inget om kompförhållande eller vilken soppa man kan köra ej heller något om bottenpackningar.
Har du kittet hemma de kan ju stå i beskrivning hur många packningar de ska va eller total tjocklek.
Jag skulle inte montera något trim utan att veta kompförhållande på toppen med en viss höjd på cylindrarna de är ju helt avgörande för vilken soppa man ska köra.
De är dåligt om de inte skriver det på hemsidan ,de står ev i beskrivning som följer med (får man hoppas) men de är ju lite segt också för då måste man vänta på en best extra packning också.Tänkte köpa en SLP topp till min Axys från Motorhuset för något år sedan. Dom rekommenderade dubbla cylinderfotsoackningar för att det skulle fungera. Varför undrade jag, fick till svar att klämspalten blir för liten annars. Dom nämde inget om några porttider. Avstog köpet och köpte en SSI topp istället kör med enkel cylinderfotspackning.
Min erfarenhet av dessa är att de inte hjälper. Det som dock hjälper mycket är nya fräscha pro-ride motorkuddar. Särskilt om du har kört maskin en bit. Axys kuddarna är lite för små & veka.Läste nu om slp tourqe arm, nödvändigt?
Jag kör SLPs torque arm och ska ja vara ärlig så känner jag ingen märkbar skillnad alls.Min erfarenhet av dessa är att de inte hjälper. Det som dock hjälper mycket är nya fräscha pro-ride motorkuddar. Särskilt om du har kört maskin en bit. Axys kuddarna är lite för små & veka.
Är det inte egentligen så att ”torque” armen håller motorn på plats och hindrar den från att vridas för mycket och därav tappa linjering? Kollade min ”arm” och bussningen var ganska slut och förskjuten vilket (tror jag) medfört att jag tappat linjering. Motorkuddarna såg fina ut men där är det ett litet spel så det skulle nog bli en förbättring med hårdare eller tightare kuddar.Min erfarenhet av dessa är att de inte hjälper. Det som dock hjälper mycket är nya fräscha pro-ride motorkuddar. Särskilt om du har kört maskin en bit. Axys kuddarna är lite för små & veka.
SLP burken till Axys låter som fan speciellt på full gas. Finns tystare burkat isåfall.Ja det finns burkar med "normal" ljudnivå som tex slp, men dom låter mer än original och det är det som är problemet. Finns ingen eftermarknadsdämpare som är tystare än original.
Ja de kan vara så enkelt, men vet ju inte alls vad de är för grader annat än de står läge A och läge B. Om de varit en customhelix hade jag förstått man skrev läge 1 och 2, men har jämför med helixen jag har liggande 56-44-36 och den se väldigt lik ut. Ska rita upp mer noggrannt och jämföra.Tyvärr är det svårt att ge bra tips på förbättringar när man inte vet vad det är för helix... kan ju vara så enklet att det skulle räcka med att byta till det andra spåret i helixen. Men vad varvar maskin då? Jawspipan vill ha bra med varv.
Med tanke på priset så verkar det ingå iallafall 1 timmes support per kit...Annars kan du ju slå Edvard en signal och diskutera med han.
Vill minnas att han skrivit att det ingår support på kitten han säljer.
Satt på skotern när jag köpte den.Annars kan du ju slå Edvard en signal och diskutera med han.
Vill minnas att han skrivit att det ingår support på kitten han säljer.
Kör belly b 68 vikter 140/320 o svart lila sekundärfjäder. Mountsin speedshop helix. Bmp pipa. Detta funkar bra runt 8-900 möh. Har runt 83-8450. Hemma på 2-400 möh kör jag 10-70 vikter.Ni som åkt 800 axys 155" med 3" matta och kedjehus, var har ni bestyckat variatorerna med??
Är inte helt nöjd med min. Sitter ett VMC v-kit med Mtx 71 viktade till 74 och en 180/320fjäder. Helix, ingen aning för de är bortslipat alla markeringar förutom A och B åh fjäder är en 160/240. Har även Jawspipa monterad.
Har inte tittat över drevningen än men känns som att de finns mer att hämta. Kappkörde tvärt mot kompisen som har UTMAB vkit. Visserligen en skoter med beltdrive och serie 6 mattan. Och skotern har SPI pipa. Jag fick stryk med 2skoterlängder från start och sedan drog han ifrån lite hela tiden.
Jag upplever att MTX vikterna är helt döda när skotern klivit upp i varv. För de matar 0. Hade en axys -16 som jag hade Epi bellybuster 68, 140/320 fjäder, 56-44 Helix och 160/260 fjäder och de grejerna fick skotern att leverera betydligt mer än vad min gör idag. De grejerna är ungefär lika som sitter i kompisens förutom lite skillnad på fjödertryck.
Så ni med 800 3"matta och kedjehus, vad hade ni för grejer?
Pratat lite med Anders på utmab och fick tips om Roostervikterna att dom ska funka bra när man åker kedjehus.
Passar pro ride kuddarna rakt av alltså? Man behöver inte byta fästet?Min erfarenhet av dessa är att de inte hjälper. Det som dock hjälper mycket är nya fräscha pro-ride motorkuddar. Särskilt om du har kört maskin en bit. Axys kuddarna är lite för små & veka.