Jag är lite skeptisk till bromsningen där man jämförde orginalpipan mot Jaws. Vad jag kunde se gick skotern ganska fett när dom körde orginalpipan som gav 142hk. Körde man i etanolläget även med orginalpipan? Jag skulle vilja se hela bromsningen på papper där man jämför orginal vs Jaws inkl bsfc värden. Då får man svart på vitt hur org går mot Jaws.
Jag har läst dynoresearch piptester och där får man en grymt bra presentation av alla pipor vad gäller bromsdiagram bsfc utlåtande mm. I en av testerna hade Jim svårt att få effekt i Jawspipan och fick börja fippla med tändkurvan. Dynotech har kört flera piptester både med pcv och utan och jag skulle nog säga att min "resultatlista" skulle se ut enligt nedan.
1, SSI (modifierad orginalpipa) funkar bäst. Dock krångligt att skicka pipan till USA.
2, BMP
3, SLP
4, Jaws
5. SPI