Bästa "bergsget" för våran svenska fjällvärld?

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
En bra fungerande skoter är juh Forest Foxen..
Fast de är juh inte direkt ett kraftpaket :p

Kan erkänna att de är en viss skillnad i framkomligheten mellan min m5a och min gamla summit 600.
Summiten var lättare att färdas uppför med, mest med tanke på motorkaraktären!!
Men annars är m5an en fin skoter.
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Min Rmko 800 144 -05 verkar ta sig fram på de ställen jag ber den. Går hyffsat efter led också.
 

joop

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
I skogen på trånga ställen med REJÄLT med snö, så lovar jag att min Forest Fox-07 med 396 matta och 32 kammar, spöar allt vad Summit, M, RMK heter...:D
Har haft både Summit & Mountain Cat tidigare, men som sagt- leta sig fram där det är trångt och Jefligt och man måste ta backarna utan att få med sig nån fart.. Då är det kul med Foxen. :)
Däremot kommer ju de tidigare nämnda till sin rätt, när det finns plats att ladda lite..
Over & Out:cool:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Just Foxen är väl nära sanningen om du ska krypa upp för ett berg.

Osannolikt bra utanför led.

Men sen är det ju komfort och motor som får ge avkall mot andra häftigare maskiner.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Att den klättrar lika bra som en 600-1000cc kan vi ju dementera direkt.
Varför skulle det finnas skotrar på 1000cc om man tog sig fram lika bra på en 80hk 500cc?
Jag trodde M5 hade över 100hk och inte 80hk men jag kanske har fel, har dock aldrig provat en M5:a så jag kan inte uttala mig hur bra/dåligt dom går :p
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Jag kan verkligen hålla med när det gäller Foxen, den är otrolig i dålig terräng. Jag har varit och kört en hel del denna vinter och det är ytterst sällan man fastnar så att man inte kan backa sig ur. Vill man köra i branter så måste man smyga sig upp på skrå. Däremot så får man inte ha bråttom och helst ska man undvika skoterleder, den har ingen vidare fjädring.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hmm..måste säga att dom nyare forrestarna med syncrolåda är ganska snabba, min kusin som kör riktigt bra hänger av mig, visst jag komme rifatt när det är stora myrar men han kör ju kring 90 med den där rackarn.
Då är ju jag en 08 med alldeles för stor maskin men ändå...nya forresten som sagt är ganska nära sanningen, annars lutar jag åt renegaden som den ultimata, kanske 600 án räcker...min matta 52mm håller i alla fall i 160...men ...hur länge och om det är kallt det vet jag inte...tänker inte försöka köra av kammarna...
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
rmk 900 -05 151" hehe vad skulle jag annars svara =)

den tar jag mig uppför allt med en jäkla massa snö iaf de branta saker jag nu hunnit upp i, man kanske tar sig så högt upp så man ser jesus
 
B

Biosteel

Jag trodde M5 hade över 100hk och inte 80hk men jag kanske har fel, har dock aldrig provat en M5:a så jag kan inte uttala mig hur bra/dåligt dom går :p

skotrar e ju avsedda för olika saker kanske ^^ ;)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
kan aldrig tro att m5an tar sig bra uppförs.
knappast bättre än de maskiner med 140hkr och uppåt och över 4-meters mattor.
i teorin förlorar m5an och i praktiken garanterat också.

det är möjligt att den tar sig ungefär som min vector mtn men mycket bättre tror jag inte.
 

ArcticFun

Aktiv medlem
23 dec 2007
70
0
6
Lappland
Det är väl en förlängd blå maskin med BOOOST :D

Den är ju bäst i alla fjäll, inklusive våra :beer:

//
 
Last edited: