Bästa skidorna enligt dig!

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Hej, finns ju ett antal olika skidor ute på marknaden och jag tänkte höra vilka ni rekommenderar, dom mest omtalade är väl SLP PP, C&A, Slydog osv.
Skulle gärna vilja höra lite om dom vad den praktiska skillnaden är mellan dom, vilka som är mest prisvärda osv.

Så hjälp mig nu bestämma mig vilka jag ska köpa:hmmmm2::hello:

MVH/Pontus
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
SLP PP för under 4k är prisvärt tycker jag. Dom bär bra är stabila osv. Nu när det bara är pudersnö bär inga skidor så just nu skulle man lika gärna kunna skruva på ett par träbitar.
 

heelion-

Medlem
2 jan 2010
32
0
1
Boden
kör med slp pp, riktigt nöjd med dom.
tycker dom bär bra, styr bra i lössnö.
har ju som inte testat några andra, men helt klart värd sina 3700:- kompletta. =)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Tänkte nog kasta på ett par PP på min Re 600 -08. Den är lite nervös nu faktist, kommer det bli värre med Slp?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Tänkte nog kasta på ett par PP på min Re 600 -08. Den är lite nervös nu faktist, kommer det bli värre med Slp?
det finns 3 olika lägen att montera fast dom i och det främmre är ju för att få en mindre nervös skida. på min 05:a så blve det då mindre nervöst i mittenläget! Sen att allt annat blev bättre är ju oxå super (kurvtagning!! :D ) SLP pp for the win!
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Helt OT men jag har kollat upp lite priser på att beställa skidor direkt från fabrik med form och allt men SLP har ju patent på PP skidan, undra hur mycket man måste ändra för att det ska bli lagligt? Någon som har ideer?
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nu har jag kört ett tag med mina SLP PP. Det jag har att jämföra med är Yamahas std mountainskidor från -00, med bredare plastbelag.

Slutsats:
SLP PP styr myycket bättre.
SLP PP bär myyyyyyyyyycket bättre!
Det var nog den bästa investeringen för 4000 spänn till min maskin. :D
 
P

powq

Helt OT men jag har kollat upp lite priser på att beställa skidor direkt från fabrik med form och allt men SLP har ju patent på PP skidan, undra hur mycket man måste ändra för att det ska bli lagligt? Någon som har ideer?

http://patft.uspto.gov/netahtml/PTO/search-bool.html
sök på 'starting line products' så dyker det patenten upp. tyvärr verkar inte bilderna fungera men om man ska göra nåt liknande så är det där verkligen läsning värt pengarna (0 kr. :) )
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Nån som har testat Slydog Powderhound skidorna?
Hur är dom att köra i lössnö? Är ju ändå 7" breda så dom måste väl ändå bära hyfsat? Undrar även hur dom är efter led?

//
 

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
det finns 3 olika lägen att montera fast dom i och det främmre är ju för att få en mindre nervös skida. på min 05:a så blve det då mindre nervöst i mittenläget! Sen att allt annat blev bättre är ju oxå super (kurvtagning!! :D ) SLP pp for the win!
Tjena, hur tyckte du att dom gamla skidorna var då? ..har en sdi 600 -05 och den sitter det CTRL 2 på, samma som e-tec -09orna och jag tycker mina funkar kanon, eller är SLP pp braaa mycke bättre? =)