Bästa skidorna enligt dig!

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Tjena, hur tyckte du att dom gamla skidorna var då? ..har en sdi 600 -05 och den sitter det CTRL 2 på, samma som e-tec -09orna och jag tycker mina funkar kanon, eller är SLP pp braaa mycke bättre? =)
Antar att jag hade ctrl 1? mina gamla ctrl styrde inte nånstans och dök som små pingviner i snön så jag måste säga att det är en jävulsk skillnad.
om det är hårt före så funkar ctrl men inte annars!
 
P

powq

Jag kör SLP PP skidor på IQ:n och jag är MYCKET nöjd med skidorna! Funkar grymt bra i djupsnön och på hårt spår.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Nån som har testat Slydog Powderhound skidorna?
Hur är dom att köra i lössnö? Är ju ändå 7" breda så dom måste väl ändå bära hyfsat? Undrar även hur dom är efter led?

//


Har ett par powderhound, har dock bara kört dom några få mil men första intrycken är att dom är mycket bra både på led och ute i djupsnön

Enda jag är lite fundersam på är varför öglorna är så mjuka
 

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Antar att jag hade ctrl 1? mina gamla ctrl styrde inte nånstans och dök som små pingviner i snön så jag måste säga att det är en jävulsk skillnad.
om det är hårt före så funkar ctrl men inte annars!
Tjo.. kom på att dom köpte till ctrl 2 när dom köpte skotern, eftersom dom ändå skulle byta framvagn (05a uttagen 06). Dom kanske satt org från 06? ..hur som hellst, Ingen som har något tycke om skidorna? Jag tycker mina funkar kanon!
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag tycker också att CTRL är bra skidor. Bär bra i pudret och styr bra på led. Inte spårkänsliga alls.

Kör nu SLP PP, enda nackdelen med dem är väl att dom blir lite mer spårkänsliga (jämfört med ctrl) annars kanon :)
 

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Jag tycker också att CTRL är bra skidor. Bär bra i pudret och styr bra på led. Inte spårkänsliga alls.

Kör nu SLP PP, enda nackdelen med dem är väl att dom blir lite mer spårkänsliga (jämfört med ctrl) annars kanon :)
Ja för annars blir jag faktiskt lite brydd, CTRL 1 har jag ingen aning om men 2´orna kan jag inte klaga på, klart de finns andra som är bättre men dom är ändå bra. (enligt mig)
 

rappel

Medlem
10 feb 2010
6
0
1
tycker slp är överskattat! själv kör jag slydog och dom funkar bra! är dock inte så noga vilka skidor man har tycker jag!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
varför i allsindar byter man skidor om man endå vet att det inte är nån skillnad?

vet att mina originalskidor på xpn är helt klart bland dom sämsta jag kört med.
endast på bra led funkar dom bra men vilka skidor duger inte efter led?
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
CA-PRO xt grymma skidor.Kanske lite väl agressiva för lugn körning men för riktig smisk så e dom helt underbara