BöleBoondockers F6 Mountain special

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Gött att bilderna är tillbaks... Va lite orolig ett tag där. Håller på å river primären nu för å kolla så allt är schysst inför vintern, om den kunde behaga att komma nån gång. Korset är ju inte alls nå drygt att få loss de...
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Såhär vart innan det va klart!











Så nu är den väl i princip klar såvida den inte ramlar i bitar när man börjar åka=) Väntar på en rem jag har beställt och ska beställa nya glidklackar/bussningar till sekundären och montera en ny nr plåt. Sen är det bara snön som fattas!
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Av nån anledning står det trasigt foto... Men klickar ni på det så kommer ni till bilderna.
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Fan vad kul! Den där F6an har jag ägt en gång i tiden:) Riktigt kul och se att pärlan hamnar hos någon som bryr sig:) Vars köpte du den ifrån?

Det blir riktigt bra, sjukt snyggt.!
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Fan vad kul! Den där F6an har jag ägt en gång i tiden:) Riktigt kul och se att pärlan hamnar hos någon som bryr sig:) Vars köpte du den ifrån?

Det blir riktigt bra, sjukt snyggt.!
Tyvärr tror jag inte det här är din gamla F6a... Jag köpte den av en kille i hede som drev campingen där... Martin tror jag han hette, han hade köpt den på gränganz eller vad det hette. Före det va det bara en ägare som skulle vara en äldre herre.. Den såldes ny ihop med en exakt likadan F6 Sno pro till hans fruga och dom såldes vidare till han jag köpte den av som ett par.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jag vill även passa på att tacka The_darkside för all hjälp med detta samt hans far för lån av garage, verktyg mm, hans mamma för god mat och gott fika. Utan dom så hade det aldrig blivit nåt. Limpdjur för hjälp i tid och otid Johan Brolin för att han har ett mustigt skägg. TACK!
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag vill även passa på att tacka The_darkside för all hjälp med detta samt hans far för lån av garage, verktyg mm, hans mamma för god mat och gott fika. Utan dom så hade det aldrig blivit nåt. Limpdjur för hjälp i tid och otid Johan Brolin för att han har ett mustigt skägg. TACK!
Haha, va jävla bra:)
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Det är då samma reg nr. När jag sålde den så var det en kille i sundsvall som köpte den av mig.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Hmmm... For han med osanning kanske? Han va nog fan från sundsvall från början. Inte råkar du ha instruktionsboken kvar? Och bytte du kolvar någon gång?
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag har tyvärr ingen instruktionsbok. Och jag byte aldrig kolvar på den när jag köpte den hade den gått 450 mil, och sålde den året efter när den gått 580mil. Jag kollade via transportstyrlesen och där står det att den har haft 6 st ägare.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jävla lögnare verkar det vara... Enligt han så hade han ställt den på sin kvinna på somrarna för att slippa betala försäkring och det hade han gjort 2 ggr, så därav vart det 3 ägare extra på den sa han.. Hur många ägare va det på den innan du köpte den och vart köpte du den? Kolvarna har jag iaf bytt så det gör väl inte så mycket... Han sa ifs att han hade bytt kolvarna på den, och dom va faktiskt riktigt fina dom som satt i så han kanske talade sanning där. Tanken och pipan skulle vara bytt på garantin sa han oxå... Pipan fick jag med och den va helt slut och den som sitter på är oxå lagad.

Modin: Tack tack=)
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag köpte den från Yamaha Center i Luleå. Då hade den haft två ägare innan mig. Dom hade gått igenom den och lämnade 3 månaders garanti på den. Jag betalade då 51k för den.

Jag tyckte det var en riktigt rolig skoter, och med dom modifieringarna du har gjort så verkar den bli grym!
Hunnit köra något med den? Har ni bra med snö?
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Det är nåt som inte stämmer med det här. Säg att den såldes ny på en firma, sen är det 2 till som haft den, sen yamahacenter luleå, sen du sen han som jag köpte den av eller ja den stog på kärringen hans sen jag ifs så blir ju det 6 ägare... Jag har haft den sen förra vintern så jag åkte hela den vintern på den i originalutförande. Vi har inte så mycket snö här, inte vid havsnivå iaf. Men kommer man upp på skogen så är det 3-4dm där=) Gjorde du nåt alls med den under tiden du hade den? Den är ganska rolig tycker jag med, men fjädringen är inte nå vidare tycker jag iaf... Inte original schimsningen på dämparna iaf då jag tycker dom är för mjuk.
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag hade den bara ett år sen köpte jag i F7a istället. Dämparna var i behöv av renovering när jag sålde den. Men det nämde jag för köparen. Vet dock inte vad han gjorde åt det. Det enda jag gjorde var att jag monterade handtagskydd och hade en slutburk. Men den sålde jag separat när jag sålde skotern. Annars så körde jag den också orginal.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Nu har jag fått ett utdrag från trafikregistret... Det är tydligen inte din gamla maskin. Här kommer en lista på samtliga ägare. Så jag antar att killen jag köpte den av va ärlig iaf då =)

Hej !

Bifogar utdrag.

L I S T A Ä G A R/ B R U K A R H I S T O R I K

Regnr * TZH292. TGSK ARCTIC CAT F6 EFI EXT FLERF 2004 4UF04SNWX4T126733
TZH292-9 INFÖRT Antal: 6 1:a itrafik: 2003-10-30

Nr Förvsdat Pers-/Orgnr Namn & Adress
1 2010-11-07 WATTS, KRIS
STORGATAN 20 B LGH 1002 820 10 ARBRÅ
2 2010-09-13 SVENSSON, LARS MARTIN
BRODER TORS VÄG 37 840 93 HEDE
3 2008-10-20 ERIKSSON, ANNIKA BIRGITTA
BRODER TORS VÄG 37 840 93 HEDE
4 2008-02-01 S-E NÄÄS MASKIN & MOTOR AKTIEBOLAG
RÅNDALSVÄGEN 41 840 93 HEDE
5 2004-02-19 GRUBB, DAN JONAS
UGGEN VARGVÄGEN 6 840 93 HEDE
6 2003-10-30 GRÄNGANZ MOTOR AB
DALAGATAN 3 842 32 SVEG

Med vänlig hälsning

André Karlberg
Handläggare

Trafikregistret