BöleBoondockers F6 Mountain special

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Kommer här att lägga upp en tråd om ombyggnationen jag (och Thedarkside) har utfört på min F6 EXT 04. Den kommer INTE att se ut som andra F6,or... ;)
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Hur lägger man upp bilder från pixbox så det blir en bild och inte en länk i tråden?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hur lägger man upp bilder från pixbox så det blir en bild och inte en länk i tråden?
Tryck på den ikon som säger "infoga bild" där klistrar du in adressen på den bild du vill visa...klart!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Hjälper väll till lite då:





Fisken, Gå in i albumet i albumet på pixbox, välj önskad bild, tryck på "meny" grönknapp till vänster om det gråa på vänster då kommer det upp där du kan klicka på länka till den här bilden sen osså står det längre ner under nr 2 använd den här texten för att länka på forum.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tur jag har Thedarkside och Limpdjur. Limpdjur är oxå en stor del av projektet! Kommer en uppdate och lite bilder ikväll.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tunnelslutet är i allra högsta grad hemmabyggd. Urkapat med sticksåg! Lite biltema cykelstyren osv... Hinner ev inte med någon bild uppdate ikväll grabbar... Kommer imorrn iaf. Tog med tunnelslutet till jobbet idag och fick det pulverlackat. I motorväg kommer det inte hända nåt alls i vinter (vad jag vet än iaf) Men med Mogge vid min sida vet man fan aldrig vart det här slutar=) Högst på listan just nu så önskas en 44 matta... Är det nån som har en på lager till vettig kurs så är jag intresserad. Även en med skabbiga sidokammar.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Det hade vart bilder uppe vid det här laget om pixbox ville samarbeta... Hittar inga bilder alls nu.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Här kommer bilderna från det att det började tills där vi står idag: Började med att boogin skulle renoveral lite och få lackade skenor

Fortsatte med att vi kapade av skiten

Gjorde sedan trämallar till sidostyckena

Sen sticksågades det ut i 3mm alu, samt att limpdjur bockade till mittendelen

Här TIGar jag dit ett halvt ombyggt biltemastyre som kylarrör

Bägge sidor klara och kylaren inkapad i chassiet

Modifierat Biltema MTB styre fick bli lyftbåge

Ett nästan färdigt chassie

Isärtaget för pulverlack av sidor, samt alla nithål borrade. (klart)

Jag gnussar på mittendelen för att få en borstad effekt på plåten, typ som originalchassiet

Så här står det idag då, förutom att sidorna är lackerade. Näst på listan blir att bygga en egen dyna, då original är kass och inte passar längre.
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Enkel fråga bara om fotstegen kommer behållas i nuvarande skick? Tänker mest om du ska göra några hål för snögenomsläpp å för fäste? Dom ser ju inte optimal ut för att undvika snöpackning just nu:p

Tillägg: Riktigt fint bygge annars! Grymt läcker förlängning å smart med kylar lösningen i styrena:)