BöleBoondockers F6 Mountain special

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Det blir ju ingen direkt super originallook, men original är ju chassiet lite mattaktigt, så jag tog helt enkelt scotchduk och gnider alla repor åt samma håll så det blir kanske mer en borstad aluminium look på det. Kan försöka ta en närbild så man ser och lägga upp.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Idag nitades bakänden fast igen, blir bra tror jag. Snyggade till kylaren lite också. Imorrn åker boogin i igen och det ska börjas på en egen dyna. Skiter det sig med dynan så har jag en annan på lut.







Tänkte ha en trickpall som alla fina moppegrevar har men nja...


Jag sitter och pustar ut och känner mig nöjd med kvällens insats.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå


Här står den iaf och går=) Svetsarna höll tätt. Började på med en dyna också, men det vart inga bilder på det tyvärr... Men jag tror den kan bli bra också.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Har ju som sagt börjat snida på en dyna. Här kommer lite bilder.

Grovt till yxad

Lite mjukare former men inte klar


Närbild


Den är ännu mjukare i formerna nu, och ska väl försöka få dit skumgummi och nåt tyga av nån form till helgen... Fortsättning följer!
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Nån som vet vad man kan limma i cellplast med förutom cellplastlim då? Skulle ha limmat dit en träplatta under så det går att häfta dit tyget sen...
 

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
jag körde med silikon som vi hade hemma och då satt träskivan fast dock hade jag markisolering fast det är väl ungefär samma?! låt torka iaf ett dygn :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Annars kan man ju anväda fogskum...då fyller man ju både ut ojämnheter och limmar samtidigt. Skall man limma så måste man ju se till att cellpplasten verkligen är jämn annars fäster ju limmet bara på "topparna"
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tror jag provar med silicon, kontaktlim är nog för aggresivt. Skivorna är faktiskt markisoleringsskivor av frigolit. Ska se om det går att forma skumgummit på nåt vettigt sätt också, men det är det redan klister på så det ska inte vara några problem att få dit.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag tycker du ska tänka om när det gäller frigoliten..den suger åt sig vatten, sen är den ju ganska mjuk..jag tänker på stötar och dyl. Du kan använda markisolering, men använd styrolyt i stället. Den kostar lite mer och är mycket tätare samt att den är helt vattenavstötande.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Nja, vatten ska det nog tåla iaf... Saxat från wikipedia "Det används även i pontonbryggor och under vägar (så kallade vägbankar).
Cellplast tål vatten mycket bra och kan förvaras utomhus, men bör skyddas mot långvarigt solljus. Cellplast kan även återanvändas, omtillverkas samt energiåtervinnas genom förbränning."