Någon kanska har läst mitt tidigare inlägg, men glöm det helt och hållet.
Frågorna/frågan gäller en ski doo rev 600 03a. Stort tack till er som tar er tiden att läsa & försöka hjälpa.
När jag ska starta den, behövs MINST tre drag och fullgas hela tiden annars startar den inte. När den går igång bluddrar den/fyrtaktar i mängder några sec när jag håller fullgas, sen går den perfekt. Sen om jag ligger & puttrar lite så fyrtaktar den/bluddrar och går därefter lika orent som när jag startade första gången, Tar ca 3-5s med fullgas så går den rent igen. Samma visa om & om igen.
Har Rengjort förgasarna flera gånger, provat med startgas om tjuvluft men inte gick den upp i varv inte. Har haft lös reedsen/reedkorgen och där visade det sig att reedventilerna inte håller helt tätt. Vissa reeds av de åtta som finns är ständigt öppna & vissa känner man är riktigt mjuka. (har provat vänt på dem men nästa dag då jag skruvade isär samma grejer så var det en ny glepa i reedsen) Kan även tillägga att efter jag kört så droppar det alltid 0.5-1dl bensin på marken.
1. Min gissning: Reedsen håller inte tätt på lägre varv så cylinder/vevhus blir fyllt & den börjar blöddra då jag ska dra på? Dessutom på högre varv så hinner den bensinen som läkte på låga varv förbrännas och den går som den ska?
2. Farsgubben min gissade på bränsle pumpen var paj/hängt sig så den ständigt pumpar bensin när den är igång så den får allt för mycket?
3. Kan en läckande vevaxeltätning/packbox skapa detta sympton?
Pipan var det även ca 1dl bensin i när vi kollade! Mycket att läsa, jag vet. Uppskattar verkligen alla tips om vad som skulle kunna vara fel.
Frågorna/frågan gäller en ski doo rev 600 03a. Stort tack till er som tar er tiden att läsa & försöka hjälpa.
När jag ska starta den, behövs MINST tre drag och fullgas hela tiden annars startar den inte. När den går igång bluddrar den/fyrtaktar i mängder några sec när jag håller fullgas, sen går den perfekt. Sen om jag ligger & puttrar lite så fyrtaktar den/bluddrar och går därefter lika orent som när jag startade första gången, Tar ca 3-5s med fullgas så går den rent igen. Samma visa om & om igen.
Har Rengjort förgasarna flera gånger, provat med startgas om tjuvluft men inte gick den upp i varv inte. Har haft lös reedsen/reedkorgen och där visade det sig att reedventilerna inte håller helt tätt. Vissa reeds av de åtta som finns är ständigt öppna & vissa känner man är riktigt mjuka. (har provat vänt på dem men nästa dag då jag skruvade isär samma grejer så var det en ny glepa i reedsen) Kan även tillägga att efter jag kört så droppar det alltid 0.5-1dl bensin på marken.
1. Min gissning: Reedsen håller inte tätt på lägre varv så cylinder/vevhus blir fyllt & den börjar blöddra då jag ska dra på? Dessutom på högre varv så hinner den bensinen som läkte på låga varv förbrännas och den går som den ska?
2. Farsgubben min gissade på bränsle pumpen var paj/hängt sig så den ständigt pumpar bensin när den är igång så den får allt för mycket?
3. Kan en läckande vevaxeltätning/packbox skapa detta sympton?
Pipan var det även ca 1dl bensin i när vi kollade! Mycket att läsa, jag vet. Uppskattar verkligen alla tips om vad som skulle kunna vara fel.