Bilder: Fastkörningar

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
Vad bor du i för håla???
Heh det blir sådär ibland med statoil bilarna. De beställer när det är för lite bensin kvar så bilarna hinner inte dit innan det blir tomt! Var bara 1½ halv dag dock, men sen på helgen blev jag upptagen! :)

***** sten och bäck under snön :(

Last edited:

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland

orkade inte fixa in bild så ni få trycka på länken ist för att se bilden. de där är bland de bästa fastkörningen i vinter! dock är de fars skoter.

Senast redigerad av en moderator:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Har ingen bild men kan berätta istället:
Skulle ut å ta lös gallrena som är i huven för att lacka dom så jag tänkte, äh vafan jag far iväg en snabbis.. så jag for, hann 300 meter innan jag satt fast i en 1m hög snödriva som en traktor hade skottat upp, för det första så hade jag inte nog med fart för att ta mig över.. För det andra så var det mjukt som uta h-vete vid foten av snöhögen så jag spann ner mig direkt och till sist, för det tredje så hade jag tennisskor, mjukisbyxor, jacka, mössa och ett par handskar så tennisskorna var fyllda med snö och jag frös när jag äntligen tagit mig lös med åbäket.
Det tar inte slut här, nejdå :)
När jag tillslut kommer hem igen svettig som en gris och börjar skruva lös gallrena så tänkte jag inte på att huven hålls ju fast av den där vajjern som sitter i grenröret.
Så för att ta bort gallrena så var jag tvungen att ta lös hela plåten som vajjern sitter i och när den är lös så ser man huven fara iväg och till slut slå ner med ett högt duns rakt på en domkraft.

Nu är man äntligen inomhus, fast med trasig ruta(blev bara en 10cm spricka, phew), blöta kläder och en förkylning. :rock:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har ingen bild men kan berätta istället:
Skulle ut å ta lös gallrena som är i huven för att lacka dom så jag tänkte, äh vafan jag far iväg en snabbis.. så jag for, hann 300 meter innan jag satt fast i en 1m hög snödriva som en traktor hade skottat upp, för det första så hade jag inte nog med fart för att ta mig över.. För det andra så var det mjukt som uta h-vete vid foten av snöhögen så jag spann ner mig direkt och till sist, för det tredje så hade jag tennisskor, mjukisbyxor, jacka, mössa och ett par handskar så tennisskorna var fyllda med snö och jag frös när jag äntligen tagit mig lös med åbäket.
Det tar inte slut här, nejdå :)
När jag tillslut kommer hem igen svettig som en gris och börjar skruva lös gallrena så tänkte jag inte på att huven hålls ju fast av den där vajjern som sitter i grenröret.
Så för att ta bort gallrena så var jag tvungen att ta lös hela plåten som vajjern sitter i och när den är lös så ser man huven fara iväg och till slut slå ner med ett högt duns rakt på en domkraft.

Nu är man äntligen inomhus, fast med trasig ruta(blev bara en 10cm spricka, phew), blöta kläder och en förkylning. :rock:
en typisk "bara"-sväng :beer:

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
jockegubben. jodå, 70 cm puder rakt igenom sedan stenhård skare under de. så de va bara mata på de 800 hade att bjuda på tills man satte fast.

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
Kittelfjäll förra helgen!

Så här går det när man har en flång ny Lynx

Väldigt mycke snö plus dike, undertecknad planterade bredvid men det finns inte dokunenterat...

Här hade vi hittat en "jättefin" led, gick inte att köra på, inte på sidan om.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36

Fastkörning o fastkörning, det bara brast under. Tur att jag stog längst bak så bakdelen åkte ner först, annars hade det inte blivit kul.
Verkade vara rätt djupt, jag försökte ställa mej men bvara sjönk ner.
behövdes 3 för att dra upp den... den satt där den satt:rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
Idag hemma på berget, 0gradigt men mycke snö.

Först parkerar man i en tall, väldigt snyggt faktiskt.

Sen kom polaren å kör rätt in i en, inte så snyggt.

Å de här skötte jag alldeles själv.

Väldigt kul dag med hyfsade fastkörningar, men det är ju så tungt att lyfta i blötsnön, eller är det åldern??!

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Fick en bild av kompisen hemma i orsa. Själv sitter man juh i norge och är här och jobbar så det blir inge mer skoter iår dels för haveriet också :) Men mycket snö är det hemma än iaf :)