Bilder: Fastkörningar

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Får man fråga vad du gjorde? :hmmmm2:
Jag är ju född i stockholmslän räcker inte det som förklaring :embarrest:

Plog vallen är frusen och hård och snön brevid är bottenlös puder ca 50 cm så det som hända va att ena skidan på på plogvallen medans den andra skidan sjönk ner i pudret så då rullade den runt lite:hahaha:

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Jag är ju född i stockholmslän räcker inte det som förklaring :embarrest:

Plog vallen är frusen och hård och snön brevid är bottenlös puder ca 50 cm så det som hända va att ena skidan på på plogvallen medans den andra skidan sjönk ner i pudret så då rullade den runt lite:hahaha:
Haha okej! ;)

Last edited:

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Lite besviken på den såkallade lössnöskotern! Haha, puder och bottenlöst i ett dike...

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Stämmer, förhoppningsvis kommer det ut någon fin bild på den i två meter djupsnö snart :heh:
aa, men den filmen e från ifjol.. de e myyyyyycke mer snö nu! har aldri varit me om maken i mina 19 år här på tellus. Iaf inte i finland.. fyfan va de e najs nu!

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå

Bilden gör inte situationen riktigt rättvisa. -25 och knähögt öppet vatten i kronriket under all snön. Där stod man med vattnet pissande in i stövlarna och slet och drog. Traktorn kunde inte köra in heller pga ett annat dike.
Slutade med åtta bogserlinor på rad ut till vägen för att slita upp skotern. Och då slirade ändå traktorn :)
Såg inte diket förrän precis innan, hyfsat översnöat. Spräckte framrutan och "konsolen" nedanför den så om nån har nån skrotad Arctic EXT 550 Special kan han höra av sig :)