Bilder på era Polarisar!

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tobbe..: Ja lite skoj är det ju faktiskt att du har en bild på en Arctic på din Polaris. Framförallt med tanke på hur bittra fiender märkesb*garna i respektive stall brukar vara =):p
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nä du.. Det där med grönt har alltid och kommer alltid att vara en äcklig färg..
Hehe, funderade först jag med och var påväg att nästan skriva om någon hade hamnat i fel forumdel innan man faktiskt såg att det var en av rätt märke ;)

Men är väl tur att folk gillar olika.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Asker: Bågen är från Lynx Boondocker. Kanten på chassiet kan lämnas kvar! :)
Passade nästan "like a glove"!
Blev en riktigt rå look på den där må jag säga!
Berätta gärna mer om bågen, är det från årets BD? Tog du bort förstärkningarna på sidora eller satte du bågen utanpå? Hur mycket modifiering av bågen krävdes?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tobbe..: Ja lite skoj är det ju faktiskt att du har en bild på en Arctic på din Polaris. Framförallt med tanke på hur bittra fiender märkesb*garna i respektive stall brukar vara =):p
Jo, jag var medveten om det redan när jag beställde dekalsatsen-kanske ska säga att reaktionen jag fick från Arctic FX när jag frågade om det var möjligt att få designen anpassad till ett Pro-chassie var nåt i stil med:
"Vill bara dubbelkolla att vi pratar om samma design-du är helt säker på att du vill ha en Arctic Cat-design till din Polaris??"
:)



Blev en riktigt rå look på den där må jag säga!
Berätta gärna mer om bågen, är det från årets BD? Tog du bort förstärkningarna på sidora eller satte du bågen utanpå? Hur mycket modifiering av bågen krävdes?
Bågen är från årets modell, kostade 860:- eller nåt sånt...väger uppskattningsvis 77kg.
Har inte vägt den, men jag blir inte förvånad att Lynx inte lyckas banta sina skotrar mer, om jag säger så...
Förstärkningarna sitter kvar på chassiet, fick fila ur bågen några mm på insidan ungefär ~tre-fyra cm långt in från framkant av bågen, så ligger den utanpå förstärkningen.
I bakkant var det närmast bolt-on, bakersta originalhålet i chassiet passade fint-har borrat totalt fyra extra hål (två på var sida) för montering.
(Bågen är för övrigt totalt tre cm bredare än tunneln, så man får pressa ihop den.)
Annars är den ganska praktiskt, hål är förborrade för dragkrok-så framöver våren är det inte omöjligt att det kan bli pulkdragning med den. ;)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hehe, funderade först jag med och var påväg att nästan skriva om någon hade hamnat i fel forumdel innan man faktiskt såg att det var en av rätt märke ;)

Men är väl tur att folk gillar olika.
Ja, det är en djäkla tur att jag inte gjort iordning skotern för ngn annan...
Ärligt talat:
Om andra gillar det man lagt tid och pengar på är ju det kul.
Om andra inte gillar det, så -uppriktigt sagt- skiter jag i det.
-Jag tyckte det var en kul grej, det är förhållandevis unikt -vilket jag tycker är lite kul- och jag gjorde aldrig ngn omröstning på forumet innan för att få reda på vad andra skulle gjort om dom vore mig...

Kanske man ska göra om Yamahan med en typisk Ski Doo-design, bara för att retas? ;)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.086
886
113
Stora Blåsjön
Ja, det är en djäkla tur att jag inte gjort iordning skotern för ngn annan...
Ärligt talat:
Om andra gillar det man lagt tid och pengar på är ju det kul.
Om andra inte gillar det, så -uppriktigt sagt- skiter jag i det.
-Jag tyckte det var en kul grej, det är förhållandevis unikt -vilket jag tycker är lite kul- och jag gjorde aldrig ngn omröstning på forumet innan för att få reda på vad andra skulle gjort om dom vore mig...

Kanske man ska göra om Yamahan med en typisk Ski Doo-design, bara för att retas? ;)
Tycker det blev kanon, nu lär man ju känna igen dig på fjället!
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Bågen är från årets modell, kostade 860:- eller nåt sånt...väger uppskattningsvis 77kg.
Har inte vägt den, men jag blir inte förvånad att Lynx inte lyckas banta sina skotrar mer, om jag säger så...
Förstärkningarna sitter kvar på chassiet, fick fila ur bågen några mm på insidan ungefär ~tre-fyra cm långt in från framkant av bågen, så ligger den utanpå förstärkningen.
I bakkant var det närmast bolt-on, bakersta originalhålet i chassiet passade fint-har borrat totalt fyra extra hål (två på var sida) för montering.
(Bågen är för övrigt totalt tre cm bredare än tunneln, så man får pressa ihop den.)
Annars är den ganska praktiskt, hål är förborrade för dragkrok-så framöver våren är det inte omöjligt att det kan bli pulkdragning med den. ;)
Hade för mig att lynx tunneln var betydligt bredare motför pollan när jag var fram med tumstocken.
Du är inte så lite manlig du som fick pressat ihop en 77kg lynx båge 3cm :)
Måste nog ge det ett försök.
 

ponjon

Ny medlem
24 feb 2009
4
0
1
Sollefteå
bytte till mig en assault 144"
5" styre
rmk dyna
rmk fotsteg
och lite annat små fix, så nu börjar man bli sugen på att se va den går för :D

 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Ja, det är en djäkla tur att jag inte gjort iordning skotern för ngn annan...
Ärligt talat:
Om andra gillar det man lagt tid och pengar på är ju det kul.
Om andra inte gillar det, så -uppriktigt sagt- skiter jag i det.
-Jag tyckte det var en kul grej, det är förhållandevis unikt -vilket jag tycker är lite kul- och jag gjorde aldrig ngn omröstning på forumet innan för att få reda på vad andra skulle gjort om dom vore mig...

Kanske man ska göra om Yamahan med en typisk Ski Doo-design, bara för att retas? ;)
den är hur grym som helst! helt rätt med grönt!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tack för dom positiva kommentarerna-och även dom negativa, faktiskt ganska kul att läsa reaktioner oavsett vilket. :)

Asker: Inte säkert att den är så lätt att känna igen på fjället, kommer antagligen ligga uppochner under ngn gran... ;)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tack för dom positiva kommentarerna-och även dom negativa, faktiskt ganska kul att läsa reaktioner oavsett vilket. :)
Nu skall du inte ta min kommentar så negativt som det verkar ha gjorts. Tror det missförstods en aning. Det där första stycket (om att man trodde det var något annat märke) var skämtsamt menat, men svårt att få fram den där humoristiska tonen i ett inlägg på nätet ibland bara med en liten smiley.

Jag tycker att det är stor tumme upp för alla som modifierar sina skotrar efter sitt eget tycke och smak även om det är något jag inte skulle göra själv på min maskin. Vilket jag menade med att det är skönt att folk gillar olika. Men var väl aningen otydlig =)

..Inte säkert att den är så lätt att känna igen på fjället, kommer antagligen ligga uppochner under ngn gran... ;)
Ja, var en bra granskogs-camo ser det ut som.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
ImageUploadedByTapatalk1356198063.523332.jpgImageUploadedByTapatalk1356198084.699639.jpgImageUploadedByTapatalk1356198094.363132.jpg
Gammelskotern har fått sig en fjollfoliering:) nästa grej blir att strippa den på dekaler och pulverlacka spindlarna.