grymt härlig bild du hade. skoter stog lite för mycket i centrum men skitfin rock on:rock:någon av de bästa bilderna jag lyckat åstakomma med mobilkameran
Tog mig friheten, att labba den 45 sekunder i PS.
Ökad kontrast är väl den stora förbättringen tror jag.
Riktigt bra fokus och motiv! Men aningen tama färger tycker jag.Denna då? Vi tar detta en steg längre from nu.
Gör inte bara om den, utan ge org. bilden ett omdöme samtidgt isf...
Hit it!
(Denna bild är tagen av Zapper)
ja kom på de i efterhand, ska nog hålla mig bort från denna tråd då jag inte kan något om varken kornighet eller ljus på bilderRiktigt bra för att vara en mobilbild..
Tanken är att man ska kommentera andra bilder annars blir det en vanlig bildtråd...
ja kom på de i efterhand, ska nog hålla mig bort från denna tråd då jag inte kan något om varken kornighet eller ljus på bilder
Vad beror dom uppfrätta partierna på?Rannerking,
Du har fått utfrätta partier av himlen, där den möter trädtopparna. Och hunden i sig har blivit lite väl mörk. Men det är ett bra motiv, försök lätta upp ljuset på hunden, och dämpa himlen lite, kan bli en kanonbild på din bäste vän.
De utfrätta partierna på himlen beror på att den delen av bilden, är inte så lätt när man har ett man har motivet i skugga och bakgrunden är ljusare.Vad beror dom uppfrätta partierna på?
Någon som kan ge en guide på Photoshop på hur jag kan lätta upp upp ljuset på hunden och dämpa himlen? Hade varit kul att lära sig.
Jag har Photoshop elements 7.0...