Detta är ju fan inte OK!!
Finns hur mycket som helst att åka på, så man behöver verkligen inte behöva köra på detta sätt.
Om du står på parkeringen så sitter det för det första en stor skylt som säger "Ledkörning 2 km respektera!" sedan så sitter det avvik ej från leden skyltar i 2km tills att det är fritt. Trots det så har några ärckepuckon varit ute och härjat i några drivor. Hålls inte detta så stängs hela området.Nu hänger jag inte med, var vänlig utveckla! Åkte efter denna karta:
http://www.lansstyrelsen.se/jamtland/SiteCollectionDocuments/Sv/djur-och-natur/motortrafik-i-naturen/snoskoter/karta-over-skoterleder-i-frostviken-2013.pdf
Ingen aning vilka som bor där, men detta är i södra blåsjön och där bor det inte många skoteråkare vad jag vet. Sen har man spunnit ut snö över hela vägen som går nedanför slänten, och det är inte snyggt på något sätt.Nu har jag aldrig varit där uppe ännu så jag vet inte vad det är för hus , men är det inte så att dom som kört kanske bor där uppe i husen på bilden ?
Ingen aning vilka som bor där, men detta är i södra blåsjön och där bor det inte många skoteråkare vad jag vet. Sen har man spunnit ut snö över hela vägen som går nedanför slänten, och det är inte snyggt på något sätt.
Uppe nu och helt värdelöst före just nuNån som varit uppe i helgen och provat efter regnväder och stormar?
Helt värdelöst.. http://youtu.be/6rVDAfub8PE från nyårsafton!Gott nytt år alla!
Hur är snöläget i Blåsjön/Jorm? Är det vettigt före än?
Okej det var ju synd. Hur mycket snö ligger det nu ungefär?Japp, alldeles värdelöst före. Har bytt två par slides i helgen och styrstålen sjunger på sista versen. :smile1:
Stämmer nog rätt bra, att det är 50cm under skaren. Men det blir en bra botten till senare i vinter.alltså, ni går verkligen in för o inte få nå folk till erat kära blåsjön va??
Jag åker en del i blåsjön, inget detta år ännu, men har säkra källor på att det ligger runt 50cm där vi har stugan. så upp o åk nu gott folk jorm/blåsjön levererar som vanligt