Blåsjön/jorm

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Om du står på parkeringen så sitter det för det första en stor skylt som säger "Ledkörning 2 km respektera!" sedan så sitter det avvik ej från leden skyltar i 2km tills att det är fritt. Trots det så har några ärckepuckon varit ute och härjat i några drivor. Hålls inte detta så stängs hela området.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Nu har jag aldrig varit där uppe ännu så jag vet inte vad det är för hus , men är det inte så att dom som kört kanske bor där uppe i husen på bilden ?
Ingen aning vilka som bor där, men detta är i södra blåsjön och där bor det inte många skoteråkare vad jag vet. Sen har man spunnit ut snö över hela vägen som går nedanför slänten, och det är inte snyggt på något sätt.

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Aha , förstog lite mer när det pratades om skyltarna om2km .... Som jag förstått det fast jag aldrig varit där så finns det väldigt stora ytor att välja på så då är det helt oförståeligt att man hållit på med det där just där...

Ingen aning vilka som bor där, men detta är i södra blåsjön och där bor det inte många skoteråkare vad jag vet. Sen har man spunnit ut snö över hela vägen som går nedanför slänten, och det är inte snyggt på något sätt.

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Dom har kört från parkeringen och in mot fjället när dom har dragit iväg på förbjuden mark..

Rmkpro

Aktiv medlem
17 dec 2013
70
0
6
Hej ingen som vet hur det är där nu? Det lär väll töa där också kan jag tänka me.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Japp, alldeles värdelöst före. Har bytt två par slides i helgen och styrstålen sjunger på sista versen. :smile1:

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
alltså, ni går verkligen in för o inte få nå folk till erat kära blåsjön va?? :)
Jag åker en del i blåsjön, inget detta år ännu, men har säkra källor på att det ligger runt 50cm där vi har stugan. så upp o åk nu gott folk :) jorm/blåsjön levererar som vanligt :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
alltså, ni går verkligen in för o inte få nå folk till erat kära blåsjön va?? :)
Jag åker en del i blåsjön, inget detta år ännu, men har säkra källor på att det ligger runt 50cm där vi har stugan. så upp o åk nu gott folk :) jorm/blåsjön levererar som vanligt :)
Stämmer nog rätt bra, att det är 50cm under skaren. Men det blir en bra botten till senare i vinter.

Men stäng tråden nu kära admin :)