cylindern glappar

patriot

Välkänd medlem
28 feb 2011
104
0
6
Motorn alltså? hur sitter den fast? verkar ju så trång att man måste skruva loss allt i motorrummet.
 

patriot

Välkänd medlem
28 feb 2011
104
0
6
bor i trehörningsjö. Blir nog så att jag får försöka hitta nån att lämna in den till. Verkar ju vara rena mardrömmen att få till skithögen....
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Motorn är VÄLDIGT enkelt att plocka ur. 2 bultar på variatorsidan som sitter i motorkuddar, 1 på slutburkssidan. Ta lös förgasare och alla slangar du kan. Plocka ev lös styrstången om du får problem med motorn. motorn ska egentligen gå lyfta upp sen ut åt variatorsidan utan att plocka lös variator ( gjorde de på min snopro 440 och de är ju nästan samma) Kommer ev vara nån mer bult på variatorsidan men eftersom motorplattan är fäst bakom variatorn så blir de enkelt. motorkuddarna sitter 1 eller 2st vid sekundären och 1 framför primären i chassiet ( domhär ska du se tydligt) Kommer sitta en kylarslang just under motorn men den bör du komma åt om du lyfter upp motorn hur chassiet och försökt att antingen ställa den på högkant eller bara lyfta upp den på chassiet.
Hoppas de hjälper dig litegran!
Trehörningsjö ligger de utanför umeå?
 

patriot

Välkänd medlem
28 feb 2011
104
0
6
Tack för beskrivningen. Nja Trehörningsjö ligger 10 mil från Umeå. Man åker till Nordmaling och kör sedan inåt 5 mil. Det är insprutning på min f7:a. Måste man bort med den ochså då?
 

patriot

Välkänd medlem
28 feb 2011
104
0
6
Ellsworth, är du skoterreparatör? Skulle du kunna åta dig att få till mitt vrak mot en skälig kostnad?