Visst ska jag försöka ta reda på vem tillverkaren är, samt bästa rek vartal för dom här piporna..glider in i tråden lite o tycker först o främst att du kollar vad det sitter för pipor i den!..sedan ringer du till ngn som säljer dessa rör eller mailar o ber om att få veta vars topp varven ska ligga..de har säkerligen en rekommendation på förgasar/variator/drev inställningar..
så slipper du sitta här o grubbla o lyssna på oss som rycker gissningar ur luften o egentligen inte ger dej ngt konkret!..
men ngt som är mkt viktigt är att veta vad den varvar när du håller skaftet..om varven sen ligger konstant på ett visst varvtal eller om det sjunker eller stiger..det e oerhört viktigt att veta! så inte motorn ligger o jobbar utanför sin effekt kurva o missar massa trevliga hästkrafter...skruvarna som finns där kan man säga e finsjusterar skruvar som du kan ändra varje dag om du känner för det beroende på före o vilken typ av körning du gör just då..cruising eller pumpa puder el lakerace
Har fått en bättre förståelse om variatorn samt en hel del tips om olika
lösningar.
Om ni har mer lösningar/tips/förbättringar ang om effekt eller ax så blir jag
väldigt glad
För man får ju komma ut och vara barn på nytt..hehe
Mvh hollstedt