Det har sålts en hel del pro-rmk 800 2012?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag vart väldigt förvånad när jag insåg att det inte var nödstopp på Pro:n original! Man kanske ska slänga på en sån, kan ju faktiskt rädda liv (eller skotern i vissa situationer x)

Med lite flyt hämtas min ut nästa vecka som det ser ut i nuläget :)
Packat på en massa originalgrejor, nödstopp och dragkrok bland annat. Praktiska grejor (skäms, inte min stil):embarassed:

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Nä det är ganska sjukt att det saknas! Men polaris har tagit bort dom på dom flesta modeller på senare år.
Har vi ens styre standard på maskinerna om 10år? :nuts:

Vad kostar en sån och hur kopplar man inte den enkelt?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nödstopp var bra, det hade jag tänkt-men glömt...
Jaja, det är ju inte så avancerat att montera själv heller.
Tack för påminnelsen!

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Har också en nödstopp liggandes hemma som skall monteras

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nä det är ganska sjukt att det saknas! Men polaris har tagit bort dom på dom flesta modeller på senare år.
Har vi ens styre standard på maskinerna om 10år? :nuts:

Vad kostar en sån och hur kopplar man inte den enkelt?
Original kostar runt 650:-, med kontakt att bara plugga rätt in i kabelstammen.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ehhh...jag jar åkt Yamaha några år.
Kan väl inte säga att jag tycker att Polaris är billiga, men dom är i vart fall inte dyrare än Yamaha.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Ett tips ang nödstopp ska man ha en sådan så köp en med riktigt bra kvalité typ polaris original... Den ovan hade jag på quaden, helt livsfarlig!
Man vill inte ha motorstopp eller misständningar när man ska styra upp maskinen i luften..

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Menade inte att jag har tänkt köpa just den(om någon alls),men förstår som inte att det måste vara mer än 3ggr så dyrt bara för att det säljs på polaris. Det är ju inte direkt så att polaris har egen tillverkning av delarna,dom kommer ju från någon annan tillverkare.

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Polaris orginal nödstop!?
Vart hittar man den? Kan inte finna en bild eller artikelnummer någonstans, kan någon delge artikelnummret så blir jag glad!

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
förstår som inte att det måste vara mer än 3ggr så dyrt bara för att det säljs på polaris.
Har kört arctic tidigare och kan inte direkt se att polaris är 3 ggr dyrare på rubbet. Nödstoppen i detta fall har en prefabricerad kabel och kontakt som passar direkt i kabelhärvan vilket kan vara bra. Säkert kan man hitta en billigare någon annanstans men, då får man klippa lite i kabelstammen.