Dra pulka med summit 800 XM

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Kan nu bekräfta att summit xm 146" är då inget problem med att dra pulka med , eller till ockmed 2 pulkor :) en bränna pulka och en canada pulka med barnskoter på efter hyffsad hård led UTAN isrivare .
Det hade ALDRIG fungerat med Assaulten jag hade innan ,funkade inte ens med bara brännapulkan ....
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
När jag drog 2 pulkor var det riktigt piss före ,is och bara ett tunnt tunnt snötäcke över på nån cm bara , då gick den upp på 6pinnar ,är väl 7 MAX ? Nu 2 helger i rad så har det varit mycket bättre före och då pendlar tempen mellan 4-5 beroende på hur sakta jag kört


Tycker min xm -13 146" blir varm typ direkt.. Vad ligger ni på för grader när ni drar?
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Okej! Min var upp på 69 grader bara av å dra en packkälke lite lugnt efter leden... Kanske är kring 6staplar det? Tittade aldrig på dom. Arbetstempen ligger ju på runt 40-45 och etecen börjar ju reglera ner effekten redan vid 46grader så tyckte det kändes mycket.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Dragit pulka i en vecka under påsk. Blev plusgrader en dag och då blev det besvärligare. Fick söka snö vi nåt tillfälle och hålla ner fötterna ibland.