Ringde till If i måndags och hörde efter om deras nya årsförsäkring, som jag kommer att åka på när jag ringer och ställer på bettan. Killen sa att min halvförs. kan bli billigare men den kan också bli dyrare, han trodde att jag skulle få betala ca 2100:-, betalar för tillfället ca 2500:- när jag har den påställd alltså. Älsklingen är en Summit 600-99
. Han sa även att det skulle tas beslut angående premien denna vecka så ring på Fredag. Ringde idag för att höra vad den nya premien kommer att bli, det är ju ganska trevligt att veta ifall man måste se sig om efter ett annat bolag. Tjejen i luren kunde dock inte ge mig något besked, det går inte fick jag till svar. Jag sa det att killen trodde att det kunde bli billigare, tveksamt sa hon, troligen dyrare, mm tänkte jag dom vill väl knappast ha in mindre med pengar. Eftersom jag redan har halvförsäkring, och är kund hos IF, så kan dom tydligen inte ge mig nått besked om den nya premien förrän jag ställer på skotern igen?? När man ringer eller kollar upp premien på nätet, gäller alla bolag sa hon, så får man en rabatt tack vare att man är ny kund, så jag kan inte kolla på IF:s hemsida heller. Sen när du inte är ny kund längre så tar dom säkerligen igen den rabatten genom att höja premien, smart men...grr, dom e kri*lla. Det roliga är ju att jag inte kan få reda på min premie förrän det är försent, eftersom när jag ringer och ställer på min skoter och den blir halvförsäkrad så har jag bundit mig för ytterligare ett år, om inte dom är snälla och tar bort den endå. Fast jag kan tydligen låta det vara avställd så kommer min garageförsäkring att finnas kvar, men det är ju inte så kul att åka oförsäkrad om det skulle hända nått.
Försäkringsbolag suger, speciellt när två anställda som har betalt för att svara på deras kunders frågor säger två olika saker. Ska ringa på Måndag igen, får kanske prata med en tredje person, ska bli intressant att höra vad han/hon har att säga, har jag otur så får jag ett tredje alternativ, då är ju förvirringen total
/Martin