INGET jag skulle rekomendera.kan man bara ta bort kontrollstagen? har själv gått i dom tankarna då jag inte vill ha den fastklistrade led känslan
De där att göra egna quikrods av orginal rodsen var smart. Några bilder på dina??INGET jag skulle rekomendera.
Kör själv med något som liknar "quick-rods", så jag kan ställa in skidtrycket.
När jag ställde den på minst skidtryck vare ett helvete å köra på led, gick ju lite bättre i snön(eller ja ganska mycket bättre), men utan non-slip kan du glömma det.
Rappa på mattan som F*N när det började gå tyngre.. =/
Här har du lite hur du kan gå tillväga för att tillverka egna Rods!
http://snowperformance.forum24.se/snowperformance-about796.html
//Rasmus
tackar "skoter-nisse" för förklaring och förslaget. skall testa göra egna quikrods själv.INGET jag skulle rekomendera.
Kör själv med något som liknar "quick-rods", så jag kan ställa in skidtrycket.
När jag ställde den på minst skidtryck vare ett helvete å köra på led, gick ju lite bättre i snön(eller ja ganska mycket bättre), men utan non-slip kan du glömma det.
Rappa på mattan som F*N när det började gå tyngre.. =/
Här har du lite hur du kan gå tillväga för att tillverka egna Rods!
http://snowperformance.forum24.se/snowperformance-about796.html
//Rasmus
Har sett de där transfer-kittet, verkar bra och så men de måste slita på boggins axlar osv, eller? Var på G att köpa ett sådant kitt till srx:en men de vart aldrig av. Det krävs desutom non-slip drivhjul till detta kitt.antingen quick-rods eller byta ut stagen mot balataremmar, sparar vikt och pengar oxo på det viset. Kostade mig 517:- inkl. frakt, tull och moms från staterna, då går de att ställa i många olika steg. Dock ej lika snabbt som med ställbara stag, men billigt och lättvikt!
Lånar tråden lite, Vad för gängor är passande på rodsen? T ex M16 eller liknande. Hoppas du förstår vad jag menar.Har tyvär inga bilder på mina.
Men kan säga det är inte svårt att göra ifall du bara har tillgång till
1.Vinkelslip
2.Passande gängverktyg
3.Och 2st bultar som passar!
Det där med och svetsa osv, tycker jag personligen verkar invecklat..
Mvh Rasmus
Får man fråga vad quik rods är?