Jag har inte kört nya Warrior, men dock den nya RX1 ER SP.
Jämfört med min gamm-Warrior så är det typ natt och dag på sitt-/körställningen. Man sitter toklångt fram men ändå så ser man inte skidorna/huven, sketaskumt. Den framflyttade körställningen gör dessutom att det känns lite lustigt då man svänger, svårt att förklara.
Rapp nå jävulskt på gasen om man jämför med en original -05 eller äldre, men om man har monterat ECP på en äldre maskin så är skillnaden liten.
Variatorn klipper på bättre, så behovet av ett V-kitt är inte så stort.
Den känns otroligt lätt då man kör den, orsaken till det är många (både kilo och körställningen), men då man fastnar så är den lika as-tung som precis ALLA ANDRA skotrar,
oavsett märke.
Det tar nog ett tag att lära sig att köra med den nya modellen/körställningen, och för mig, som är av den gamla skolan, lär det väl aldrig gå att lära om sig.
Matti:
När det gäller att Warriorn dyker i snön så kan jag inte hålla med dig riktigt, jag har har standardskidor fram men den dyker inte (såvida man inte släpper gasen hastigt och motorbromsen klipper in). Att medarna vinkar till månen är en justeringssak.