Först Edge x 700 och nu Edge X 800 :)

D

Deleted member 6797

Färgen är det som skiljer.

Vissa av dom svart/gula (vet inte om dom bara fanns 2003 eller även 04) kan ha annan boggie som heter M10. Vet inte om det var vissa motorstyrkor som hade M10:an det eller om det var valbart.

okej. har sett nu att de e annan mätare på 03 och annan plast framför bena och bredare fotsteg. stämmer det? och vilken boggie är bättre? edge eller m10?

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
ja nu vill vi se lite bilder på skoter med matta!

Funkar det bra eller måste du ha nonslip hjul?
Är grymt sugen på en 44 ja med på min edge 800.

Brrrrraaaaaaaaaaaaaap!!!!!!! ;)
Det funkar hur bra som helst utan nonslip.. Jag har inte mattan nå mer spänd än vanligt och på led så har man 100% grepp och det kuggar inte över. Jag har inte lyckas få mattan att ens spinna ett halvt varv på led :p Eller där nån har kört innan. Förövrigt i lössnö så bettar det på som satan. Och jag köpte en matta utan urkapning för kylarna och kapade inte heller. Och det tar i så pass lite att det inte gör nånting. Har lite kassa bilder :p

okej. har sett nu att de e annan mätare på 03 och annan plast framför bena och bredare fotsteg. stämmer det? och vilken boggie är bättre? edge eller m10?
Ja det är nya mätare annan plast fram och ryckhandtaget under styret och bredare fotsteg det stämmer.

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Det funkar hur bra som helst utan nonslip.. Jag har inte mattan nå mer spänd än vanligt och på led så har man 100% grepp och det kuggar inte över. Jag har inte lyckas få mattan att ens spinna ett halvt varv på led :p Eller där nån har kört innan. Förövrigt i lössnö så bettar det på som satan. Och jag köpte en matta utan urkapning för kylarna och kapade inte heller. Och det tar i så pass lite att det inte gör nånting. Har lite kassa bilder :p
'

!!!!

Ja det är nya mätare annan plast fram och ryckhandtaget under styret och bredare fotsteg det stämmer.

Låter ju lysande...
Blir till å skaffa en 44 :)

Brrrrrrrrrrraaaaap!!!

D

Deleted member 6797

ja det är nya mätare annan plast fram och ryckhandtaget under styret och bredare fotsteg det stämmer.

tackar då vet man. vill ha en 03a eller en 04as xc. synd bara att man it har råd:D

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Ja det tycker jag verkligen du ska skaffa :) Kan rekomendera http://www.stenmarksmaskin.se/ShowProduct.aspx?prodid=12367&cat=120 lite dyr men verkligen värt det enligt mig.. som natt och dag mot 32mm mattan.

Va så lite så :) Lite annan dyna är det också.
Exakt, det är en sån matta jag tänkte på:)

Ett litet tips,kolla så att det sitter rostfria avgasportar i den för att det är aluminium org å dom kan gå av å trilla ner i cylindern då blir det dyrt.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Exakt, det är en sån matta jag tänkte på:)

Ett litet tips,kolla så att det sitter rostfria avgasportar i den för att det är aluminium org å dom kan gå av å trilla ner i cylindern då blir det dyrt.
Är det bara att lyfta på locken och kolla eller? Och hur ser man skillnad på dom då? :p Ja den mattan är helt kung. Hur lätt som helst att få skidres i lössnö :)

D

Deleted member 6797

hur är den då mot 02an tycker du? vilken e skönare? e de denna? en kompis ska kanske köpa en antingen 02-03 eller 04 däremot inte en 01 för dom e sämst av domhär 4

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hur är den då mot 02an tycker du? vilken e skönare? e de denna? en kompis ska kanske köpa en antingen 02-03 eller 04 däremot inte en 01 för dom e sämst av domhär 4

vad är det som gör 01an mycket sämre förutom pps dämparen i boggin, och kylaren då?

D

Deleted member 6797

vad är det som gör 01an mycket sämre förutom pps dämparen i boggin, och kylaren då?

var just de ja mena. sen tycker han inte att 01an är snygg

02 hade dom ju fox clicker
32mm matta

03 bredare fotsteg och andra mätare

04a kom dom me team variator och annan dyna och elback standard

05 bara andra dekaler? och elstart standard va?

06 då vare ju iq och fusion

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Jag märker inte så stor skillnad på hur den beter sig. Men det är juh bra mkt klipp i 800 än 700 tycker jag.

Hört att chassiet är svagare också på 01..

D

Deleted member 6797

Jag märker inte så stor skillnad på hur den beter sig. Men det är juh bra mkt klipp i 800 än 700 tycker jag.

Hört att chassiet är svagare också på 01..

det är sant det. näpp efter de ja skrev så värk polarn vilja ha en 05a fast he dit 03ans dyna:) men tack för hjälpen