F7 sno pro matta

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Byte från orginal 35mm matta till 44 gör stor skillnad.
Firecat tar ju sig bra i snön för att vara kort. men det går ju inte att jämföra mot RMK och liknande maskiner.
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
jo märkte det då jag körde lössnön första gången å vart rätt förvånad =P är ju bytt på min en gång till 38 men det är ju knappt nån skillnad. går det att få på 51 på F7? han som hade den innan mig sa att det var max på kammarna. skulle ju vara fett med 51 kort men finns vell inte att få tag på tyvär =(
 

Ondagubben

Aktiv medlem
jo märkte det då jag körde lössnön första gången å vart rätt förvånad =P är ju bytt på min en gång till 38 men det är ju knappt nån skillnad. går det att få på 51 på F7? han som hade den innan mig sa att det var max på kammarna. skulle ju vara fett med 51 kort men finns vell inte att få tag på tyvär =(
Bra mycket med dubbelmoral i dig ;) haha
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ja men vadå, trodde först den knapt skulle orak i lös snö men gick bra i backen hemma, men samtidigt så tkr jag den har för dålig ork och känns som den inte orkar efter en liten stund nu sist då vi lekte då den bara började dö av och då var det ändå på plan mark vi körde. är ju sugen på krysskil och munstycke men kan ju så lite om arctic så skulle gärna bli länkad till rätt grejer direkt då det bara är att klicka på köp =)
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
tycker det låter väldigt konstigt om den inte orkar driva en 44as matta fullt ut med en 700 motor, 162"maskiner funkar det ju fint med en 57matta så jag tror inte det är din matta som har gjort den slö. du kanske har spänt den för hårt?:)
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
och jag har bara 38 dessutom =P ja den är rätt spänd nu tror jag men den kuggar ändå över ibland då gummipiggarna på vänster sida i mattan är halva typ så är ju dax för en ny men =P
 

Leedmann

Medlem
8 feb 2011
10
0
1
Delning är 2.52
Det finns dock dåligt med 44 mattor till firecat. Dom alternativ du har är att antingen kapa ner en vanlig matta eller köpa en matta från en Sno Pro 440.

Om du väljer en från 440 måste det vara till en -04
Annar Får du byta drivhjul till 3.0

Billigast om du ska köpa nytt är från usa, typ denna.
http://www.kenssports.com/eshopprod_cat_1930-15502_product_793651.135x128x17_Sno_Cross.htm
Måste ha ny matta till min F7:a - 06. Verkar inte som länken funkar längre...?
Har varit inne på kenssports.com men blir inte klok på vilken matta det är posta gärna länk igen.

Slp eller C&A skidor? vilka tror ni på ?

Tacksam för svar
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Efter 4st ordrar som blev cancelled och ett antal mail till kensports.com och inget svar har jag då lagt mattköpet där ifrån på hyllan...
 

Ondagubben

Aktiv medlem
Efter 4st ordrar som blev cancelled och ett antal mail till kensports.com och inget svar har jag då lagt mattköpet där ifrån på hyllan...
Okej! Mycket tråkigt att höra:(...
Dock har jag varite lite skeptiskt till att beställa från USA! Dock inte pga rädsla, utan för att det är så satans krångligt... Nu med lite tur fick jag ju tag i en matta! Som kommer kapas idag till färdigt mått :) Så ikväll ska den slängas i :p
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Okej! Mycket tråkigt att höra:(...
Dock har jag varite lite skeptiskt till att beställa från USA! Dock inte pga rädsla, utan för att det är så satans krångligt... Nu med lite tur fick jag ju tag i en matta! Som kommer kapas idag till färdigt mått :) Så ikväll ska den slängas i :p
Har beställt sjukt mycket från USA och har alltid fungerat utan problem, på ca 1-2 veckor har man det man beställt hemma och alltid för mindre än halva priset jämfört me priset i Sverige :)