Falska Yamaha Nytro hos Importexperten - VARNING!

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

De verkar ju bra. De kan leverera hela 500 st/månad...
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Ännu ett bevis på varför vi hänger på dethär forumet!

Admin har koll, grymt impad!!!!

Good job everybody
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Jävligt snyggt gjort :D..

skummade igenom den där sidan innan jag läste tråden men vart lite misstänksam när barn 4-hjulingen var dubbelt så dyr som den vanliga :D.. och den vanliga var 50000 billigare än på resten av nätet :D
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Bra att ni avslöjade bedragaren,men så jävla mycket faktafel var det längesen jag läste,skriv inget, om ni inte har en aning vad ni babblar om.
Kan ta ett ex,företagsnamnet o arbetsnamnet behöver inte och har ofta inte samma namn !!!!!!!
F-sedel behövs inte,bolaget kan vara utländskt eller ett N.S - näringsdrivande stiftelse vilket ex IKEA är mm mm mm !!
Köparen kan inte bli skyldig moms,för övrigt är det inga problem att importera momsfritt !!!!!!!!!
Priset är inte heller ett fantasipris utan vad dom egentligen skulle kosta om man tittar på nettopris utan mellanhänder !!!!

SNÄLLA TÄNK FÖRST O SKRIV SEN ,DETTA GÄLLER I HÖGSTA GRAD ADM !!!!!!!
 
Last edited:

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Bra att ni avslöjade bedragaren,men så jävla mycket faktafel var det längesen jag läste,skriv inget, om ni inte har en aning vad ni babblar om.
Kan ta ett ex,företagsnamnet o arbetsnamnet behöver inte och har ofta inte samma namn !!!!!!!
F-sedel behövs inte,bolaget kan vara utländskt eller ett N.S - näringsdrivande stiftelse vilket ex IKEA är mm mm mm !!
Köparen kan inte bli skyldig moms,för övrigt är det inga problem att importera momsfritt !!!!!!!!!
Priset är inte heller ett fantasipris utan vad dom egentligen skulle kosta om man tittar på nettopris utan mellanhänder !!!!

SNÄLLA TÄNK FÖRST O SKRIV SEN ,DETTA GÄLLER I HÖGSTA GRAD ADM !!!!!!!
För det första tycker jag att du använder ett väldigt olämpligt tonläge, eftersom det skrivna ordet kan tolkas.
Och jag tolkar det som att du tycker att många som försöker bidraga till någonting här i denna tråd är mer eller mindre förståndshandikappade - håll sådana tankar för dig själv, eller vänta en stund innan du skriver, så kanske det blir trevligare.
Jag kan inte möta alla dina tankar, men angående momsen så har du definitivt fel.
Köparen kan visst bli skyldig moms, i det fallet du köper en helt ny produkt, som inte är momsad i det landet som den avses att användas i.
Köper du en begagnad produkt gäller andra regler, och då slipper du momsen helt inom EU.
Läs hela tråden igen så har du förklaringen angående momsreglerna, och du får gärna återkomma om du har funderingar angående detta.
M.V.H
/Tobias
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

För det första så har du en ton i ditt inlägg som inte passar här överhuvudtaget, kan du inte hålla en trevlig linje så ska du inte posta överhuvudtaget. Ingen här har på något sätt betett sig illa mot dig vad jag vet.


Nu till sak, nedan följer mina inlägg, med nya kommentarer under.:

1. ” Jag har kollat via UC, och det finns inget sådant företag i Sverige. Det finns 2 enskilda firmor på den adressen och det är:

Kent's Fotbollsteknik och utbildningar och j.Hoffas måleri.


Att köpa en skoter för närmare 100 000kr av något av dessa företag är inget jag rekommenderar, då du oavsett lagligheten kommer att få problem med garantiåtagandet etc. Om maskinerna nu finns från första början, vilket är högst tvivelaktigt.


Så om ni inte lyssnar på dessa varningar som ges i denna tråd, så får ni nog troligen ångra det.

Läs ovan.

Antingen finns de inte, eller så har han inte betalat tull osv, men det är bara vad jag gissar på.

Återigen varnar jag för problemen, men skriver också att jag inte vet.


Slutligen, vem ska stå för garantierna? ”
Det stora problemet för mig är att företaget inte finns registrerat i Sverige, alltså, det finns inget företag som heter så som anges på hemsidan. Jag vill veta vilket organisationsnummer företaget har, och jag vill veta om det finns F-skatt registrerat. OM det INTE finns, ja då är du som konsument skyldig att betala skatt och moms plus arbetsgivaravgifter.


Jag får en kommentar på detta och svarar då enligt nedan att jag inte vet, men att jag ska kolla upp hur lagen är, och detta arbete är på gång.

1. Du kan ha en poäng i detta, jag ska kolla detta med vår revisor.
Faktum kvarstår iaf, företaget existerar ju inte officiellt. Garantier finns inte, och du har ingen att vända dig till med klagomål.
2.

Sen kommer en kille in och tar del i konversationen, och hävdar att han köpt utav just denna firma, och att han ett par dagar efter beställning fick en ATV hemkörd till sig. Jag har aldrig varit med om en så snabb leverans, och fick misstankar direkt.

Sen om det finns snöskotrar eller ej vet ja inte, men ATV fick jag iaf.

P.S Försökte beställa en snöskoter idag också då det kändes tryggt, men fick samma svar att en kund köpt 6 st och han väntar på betalning och skulle den kunden hoppa av så skulle han kontakta mig D.S "



Jag kommenterar därför skeendet enligt nedan.

Det var en fruktansvärt snabb leverans måste jag säga, lite väl snabb till och med. Du har nu lagt in 5 inlägg här, och det står att du kommer ifrån Sthlm, men din ipadress visar på Örebro vilket är samma som domännamnet spårades till, hur kommer det sig?
3. Synnerligen märkligt att du reggade dig precis så att du kunde deltaga i denna tråd.

2011-01-17 är ditt regdatum i forumet.

I övrigt så bor jag i Sthlm själv, så tala om vart du befinner dig så möter jag upp dig.


Han svarar:


Om någon tar en bil från USA till Tyskland och momsar den där på 19% så behöver ingen betala mellanskillnaden till 25%
Då Tyskland är EU och EU Moms är då betald. igår 23:34 Ämne: billiga nytros xtx hos importexperten

av deben1212 Svar:69


Kan inte svara för om snöskotrarna existerar eller inte, men hur chockad blev inte jag idag när UPS ringer för att planerar leverans. Och efter klockan 15:00 idag stod det en Kazuma Jaguar 500cc på...




Sen kommer den mest märkliga inlägg:

2011-01-17 21:54 av deben1212 Svar:69

Jag kunde inte hålla mig, Jag var tvungen köpte en fyrhjuling, för tänkte att jag klarar mig utan dom pengarna tills polisen fixar tillbaka dom om det inte kommer nått. Får se vad som händer nu,... 2011-
01-17 21:51 Ämne: billiga




Tänkte köpa där idag men gjorde en snabb google sök och hittade hit Tur var väl det, Men man blir ju sugen när det är så billigt så blir man girig men jag hoppar nog det där! Tack för varningen 2011-0


Måste bara vara lite besser förmodligen kommer dom då i en two floor och enligt mina beräkningar med mått så borde det gå in exakt 40 i en 40"
1. Bara denna kommentar är skäl för att ana oråd:

"Jag kunde inte hålla mig, Jag var tvungen köpte en fyrhjuling, för tänkte att jag klarar mig utan dom pengarna tills polisen fixar tillbaka dom om det inte kommer nått. Får se vad som händer nu,... "


Jag svarar honom:

Vem kan inte hålla sig ifrån att köpa en 4-hjuling mitt i vintern?
Jag har aldrig hört någon svara att man klarar sig utan de pengarna tills polisen fixar tillbaka dem. När har polisen någonsin "fixat" tillbaka någonting?

Helt oseriöst.
2. Vi vet inte helt säkert hur det förhåller sig just nu, men det finns en hel del frågor som kräver svar iaf.



Vart står det faktafel? Jag skriver att jag inte vet men att eventuella konsumenter ska tänkta sig noga för.
Faktum är däremot, att vi kan bevisa att killen som svarade här i forumet och som utgav sig för att vara konsument, är samma kille som försöker sälja skotrarna.

Vad gäller momsfrågan så förhåller det sig som så, att om du köper maskinen begagnad, dvs 6 månader gammal eller att den gått 600 mil, så betalar du momsen likväl men får då tillbaka momsen från landet den kom ifrån. Detta är vad jag har fått muntligen av jurister i frågan men väntar på en skriftligt redogörelse.
 

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Helt rätt angående momsen "Nordland".
Och det är faktiskt så att båda dessa regler (6 månader, eller 600 mil) tillämpas var och en för sig.
Det räcker alltså att ett av kriterierna är uppfyllt för att fordonet ska räknas som nytt i momssammanhang.

Som ett exempel: Fordonet har varit i trafik i 4 månader men har under tiden körts 1500 mil = Fordonet räknas fortfarande som nytt och du ska betala moms.

Och som ett till exempel: Fordonet har varit i trafik i 14 månader men har under tiden körts 200 mil = Fordonet räknas fortfarande som nytt och du ska betala moms.

Reglerna är väldigt hårda här och "GTX.SE.1200" får gärna hänvisa mig angående källan till sina uppgifter, så tar jag tacksamt emot det som information, för man blir ju aldrig färdigutbildad.

Följande är också väldigt viktigt att tänka på för er som tänker importera fordon från annat EU-land, annars ligger man mycket risigt till:
Om fordonet är nytt (se definitionen ovan i detta inlägg) och importerat från ett annat EU-land ska du anmäla till Skatteverkets kontor i Ludvika att du har köpt ett fordon.
En kopia på köpehandlingen ska också skickas till Skatteverket (viktigt, och denna kommer att kontrolleras).

Jag tycker att många engagerade i denna tråd kan vara väldigt nöjda, ett fantastiskt arbete är utfört på kort tid, och förmodligen har det räddat någon från att bli lurad.

M.V.H
/Tobias
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Tar det igen då !
Köparen kan inte bli betalningskyldig för en momsskuld som ett företag dragit på sig när dom sålt en vara vidare om inte man kan bevisa brottsligt uppsåt från köparns sida vilket det knappast är ?!
Har praktiskt erfarenhet av detta,även i rättsfall,sen måste man få reagera när folk bestämt påstår saker som andra då tar till sig som en sanningen helst när man skriver i egenskap av ADM.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Köparen kan av vad jag förstår visst bli skyldig att betala momsen. Vi har lämnat detta till en jurist som kommer skriva en beskrivning av skeendet.
 

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Tar det igen då !
Köparen kan inte bli betalningskyldig för en momsskuld som ett företag dragit på sig när dom sålt en vara vidare om inte man kan bevisa brottsligt uppsåt från köparns sida vilket det knappast är ?!
Har praktiskt erfarenhet av detta,även i rättsfall,sen måste man få reagera när folk bestämt påstår saker som andra då tar till sig som en sanningen helst när man skriver i egenskap av ADM.
Ja, du har rätt i detta på stående, men nu tillför du ytterliggare en parameter, och det är att ett företag har ägt fordonet i Sverige.
Eftersom den oseriösa momsfifflande importören ofta redan har kronofogdeskulder och kanske har använt så kallade "målvakter", så KAN momsskulden komma att följa fordonet.
Undantaget är faktiskt när ett FÖRETAG har ägt fordonet innan dig, då stannar skulden i och med företaget, så det kan också vara en sak att kolla upp när man köper nya fordon som import.
Så att det är helt självklart att man kan importera momsfritt utan bekymmer tycker jag att du ska visa med hjälp av din källa till informationen.
Det finns som sagt var någonting som heter "undersökningsplikt", vilket du har som köpare, så bara för att du inte har brottsligt uppsåt, så betyder det inte att du är befriad från ansvar.

Jag tycker att man har all rätt att reagera, men att tro att man tillför någonting konstruktivt genom att initialt, både aggressivt och nedlåtande, anklaga välvilliga människor för faktafel, det tror jag är fel väg att gå.

Jag hoppas att du lägger samma kraft och möda, men med en något annorlunda attityd, på att vekligen hjälpa till på forumet, och göra det till den fina kunskapskällan som det har potential att vara.

M.V.H
/Tobias
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Tycker ni borde skriva med stora röda bokstäver att detta är en bluff i första inlägget, finns ju personer som ser en klistrad tråd och "billiga yamaha" och tänker 'då är det ju legitimt, den är ju klistrad'..