Falska Yamaha Nytro hos Importexperten - VARNING!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

På bilsajter typ Autopower är det vanligt att det dyker upp nya användare som tar utpekade bilfifflare i försvar.
Har vi en sån slamkrypare här?
Fortsättning följer...
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Riktigt bra jobbat admins. Tror aldrig jag sett ett så väl utfört jobb på ett forum någon gång!
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Ska blir VÄLDIGT spännande att höra förklaringen
Ska bli väldigt spännande att se om vi får en överhuvudtaget... Han försvan som en oljad blixt när vi ställde honom mot väggen.
 

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Hej igen.
Jag vill lägga in ytterliggare ett förtydligande angående momsen.
Precis som "deben1212" säger så kan man plocka in en skoter eller bil från Tyskland utan att betala extra moms MEN, då finns det ett villkor som MÅSTE vara uppfyllt.
Enda kravet är att de har varit ”i trafik”.
Ingen extra tull eller moms betalas då i Sverige.
Praxis är att: Om fordonet har gått mindre än 600 mil (gäller bilar) eller är nyare än ett halvår ska moms betalas i Sverige.
Köper du ett sådant fordon ska du få tillbaka moms från inköpslandet EFTER det att du har betalt svensk moms.
Du kan alltså imortera ett begagnat fordon från annat EU-land utan att betala extra moms.
I det här fallet krävs det att skotrarna registreringsbesiktigas i ett annat EU-land, och därefter ligger och väntar i 6 månader innan man tar in dom i Sverige.
Och då blir det DU som köpare som måste imortera den till Sverige, om någon plockar in 40 maskiner så kommer det säkerligen att betraktas som fordonshandel, och då gäller andra regler.
Tack för alla vaksamma "spaningar", det tyder på att vi är skeptiska, och kanske räddar våra pengar från att rinna ut till någon obehörig.
Om allting är OK så finns ju ingenting att dölja, och då borde man kunna få ta del av alla papper, och klara ut om allting står rätt till.
Det måste rimligen finnas en faktura från ursprungslandet, samt en faktura från tullen för tull och moms, annars är det inte i ordning.
M.V.H
/Tobias
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Tar tillbaks det jag sa om "gnäll". Det är bra att va rationell istället för efterklok So to speak...
Min misstänksamhet kommer sig av att jag blivit lurad för ett gäng år sedan.
Visserligen på betydligt mindre pengar men förutsättningarna var betydligt bättre än såhär.

Därför gör jag som jag gör.. :)
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

"Först vill jag säga att inget olagligt har hänt ännu"

Det stämmer inte riktigt Jimmy, detta är försök till bedrägeri, och det är i alla högsta grad olagligt.
Han har försökt få människor att sätta in pengar på ett konto som han disponerar under ett företagsnamn som inte existerar.
Sen har han reggat sig här, och låtsas vara kund, då han hävdar att han beställt och fått varorna.
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Tack för ett väldigt bra jobb och jag är säker på att ni har räddat många från att förlora pengar.

@deben1212
Om du skulle komma tillbaka, skriv gärna vad du har för Reg nummer på din maskin för då kan vi enkelt se om det är en import som gått till en privat person som du anger.
Eller är du en påhittat kund som nu försöker lura oss på våra pengar? (Vilket det ser ut som med tanke på ovan uppgifter!!)
Om du inte svarar på denna så är jag 100% säker på vad för person du är.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Jag har idag kontaktat Yamaha, och vi kommer att tillsammans agera på detta.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Woohoo!
Gissar att "Deben" sitter å svär å är lite orolig nånstans nu. Härligt jobbat Crew!! Hoppas vi får läsa nån artikel om sånt här framöver :)
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Det komponeras i detta nu, men kräver research som håller.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Vi vet inte helt säkert hur det förhåller sig just nu, men det finns en hel del frågor som kräver svar iaf.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Imponerande!
Känns som Jimmy platsar på en IT-utredningsenhet hos polisen...
Grymt bra jobbat!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Kanske tidningen kunde ha ett reportage med lite fakta om vad som gäller när man ska köpa importerat? :)
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Nu har jag sett till att blocket har tagit bort alla annonserna iaf..
 

Iso

Ny medlem
20 jan 2011
2
0
1
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Någon som betalt för en sån här, 10 eller 100%???
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

vill bara tillägga att en nytro i delar utan problem inbringar 150 000,på de lättsålda delarna. Så jo, det lönar sig att ta in och skrota.