Turbon läcker helt klart men den kan ha legat hundra år och torkat ut packboxen så den blir tätarre o tätare. Köp packningsrekond och droppa i koncentrerat rakt in i turbons lagerhus de gör underverk i mänga fall. Låt de dra i några timmar och snyrra runt turbon då o då i några timmar. Ang 5% olja i bränsletanken så ger de rätt stor effekt i en bänk också. Ex en fräsch motor med nya kolvar och cylindrar ger mellan 2-4% mer effekt i hela registret om man ändrar från 3-5% inblandning i tank opch ändrar man från 3-8% ger de ännu mer men inte lika stor skillnad som från 3 till 5%. Ju slutare repigare cylindrar och kolvar man har desto mer effekt ger det. I snabba gokart typ a kart i usa kör man runt 8-10% olja i bränsletanken de har bromsat fram att de ger mest hk även i motocross har man kört stora mängder olja i de fåtal team som har koll på att de ger så bra mos och hållbarhet Jag kör nu i vinter 5% enbart blandning i tank jag skulle vilja köra 8% men de blir för dyrt och innan motorn blir varm ryker de rejält och speciellt med vissa oljer. Mina cylindrar är så slut att den skulle säkert ge mer o mer effekt ända upp till 15% inblandning. En motor som går på 5-8% olja håller extremt mycket längre i bottendelen lagren håller i evighet påstås det men även cylindrar o kolvar. Men 5% extra i tanken låter överdrivet för motorn får säkert närmare 4% på full mutter från separatsmörjningen så 3-4% extra duger gott o väl.
. Nu har man lärt sig något nytt, hade inte en aning om att man använde så mycket olja 

Ja men då är de ju lugnt att ta bort allt i oljepumpsmörjväg Arcticat har ju medvetet läckage genom vevhustätningarena som är gorda som kolvringar de läcker som soll ut till vattenpumphuset så de behövs inge olja till vattenpumpaxelns drev. Så har de ju varit ända sedan 1993 sorry för att jag är senil .