Beror lite på hur långt den har gått?Hej!
Jag har ju som sagt köpt en gls 3500. Jag undrar om man borde montera bort oljepumpen för att undvika ödet. Skotern är ju från 93, så den är ju ändå 14 år gammal. Jag har mer än gärna kvar den!, men man vill ju inte att den skär heller Hur stor risk är det egentilgen att den går sönder, man tycker ju att de borde hålla 14 år... Vad tror ni?
/Anton
600 mil! Det var inte mycket! Du har väl en Rotax 503? Dom har ingen avgasport. Slidskivan sitter i insuget mellan insugsfläns och cylinder.Skotern har gått ca 600 mil. Vad menar du med cirrkulerande oljebehållere? Vet inget om någon slidskiva. Men hur kollar jag det lättast? vart sitter den, i avgasporten?
Original så skall de RÖDA skruvarna alltid vara dragna i botten !Läste tidigare i tråden att dom röda justerskruvarna på rave giljotinerna/(ventilen) ska vara skruvade i botten läget...
Varför är dom inte det orginal och vilken skillnad gör det ??
Har en fråga till.
Hur mycket ska man shimsa ut sekundärvariatorn om man ska använda sig av en 35mm rem tex 1118 remmen ?? ( båda variatorerna är orginal )
GLS-3800
/RallyS
Alla GLS har 269 mm C-C avstånd om jag inte minns helt fel.... :hmmmm::hmmmm:Hej!
Är det någon som vet vad C-C måttet mellan variatorerna är på en Lynx GLS 3300 -88 ?
//Oskar
Okey, tackar. Ska ut å plocka lös rave giliotinerna å rengöra dom sen skruva tillbaka dom i rätt lägeOriginal så skall de RÖDA skruvarna alltid vara dragna i botten !
Din maskin är ju ca 16-17 år gammal så det är väl inte så konstigt om de inte står kvar i det läget.....
Jag tror du slarvläst lite...
Kolla i denna tråd på sidan 5 inlägg nummer 199 + länken :
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=12256
...så klarnar nog ett och annat.
Vad gäller sekundären så skall den shimsas ut så mycket att mattan precis börjar snurra på tomgång då du har maskinen upplyft i häcken.
Du skall utan vidare kunna stoppa mattan med handen.
Om mattan inte snurrar så måste du shimsa mer och snurrar mattan för mycket/går inte att stanna med handen så har du shimsat för mycket.
.
Hur högt är mycket mycket hög höjd ??...På detta sätt skall RAVE skruvarna alltid ställas in, oavsett märke och modell på skotern utom då maskinen skall köras på mycket mycket hög höjd !
....
.
Hur högt är mycket mycket hög höjd ??