Tack för svaret!Synd att du sålde din kalasfina Brummit, hade nästan kunnat byta hugg med min GLS Mountain Edition. Nästan. :notrust:
Du har sannolikt redan skrivit svaret i din fråga.
Om förgasaren flödar över, så är det där i du har det grundläggande problemet.
Byt nålventiler i båda förgasarna, så gissar jag att ditt problem försvinner. Nålventilerna brukar bli slitna på dessa gamla mikuniförgasare, vilket gör att dom inte tätar ordentligt då flottören flyter upp. Det fortsätter alltså att rinna in soppa.
Återkom om du inte vet var nålventilen sitter och hur den ser ut...
Min teori har inte spruckit ännu, för bränslepumpen ger bara bränsletryck då motorn är igång. Om nålventilen är lite skadad eller uttorkad i gummispetsen, så kan den få svårt att täta då den får tryck att jobba emot.
En annan teori kan ju vara att flottörhöjden är feljusterad på den förgasaren, så att flottören inte orkar trycka igen nålventilen ordentligt.
det ända felet det kan vara är nålventilen eller flottörnivån , nålen eller munstycken har inget att göra om förgasarn flödar. så ett starkt tips är att byta nålventiler! (kostar inte många kroner) funkar inte det så måste du byta (nålventilsmunstycket) kostar inte heller en miljon och 50....byt båda så har du nästan helrenoverade gasare som kommer funka kanon.