Låter inte bra det där...tackar då vet man för min är iaf bortplockad
På sidan 1 i denna tråd står svaret !Tjena,
vad sitter det för org matta på en gls 3600 91a?
Den som sitter på nu mäter 40cm i bredd?
kan det vara org matta ?
Tacksam för snabbt svar!
Mvh
Jag lägger utan minsta tvekan min röst på 345 alternativet.Vad tycker ni är lämpligast att förlänga till 345's matta eller korta boggien så att en 307's matta passar ?
Hehe drog över den med lite autosol...är ju roligt om grejerna även SER fräscha utBlank sekundären ser ut att vara Hur monterade du ihop sekundären? Jag har nämligen tagit isär min men får inte ihop den som den ska vara, den blir för ospänd.
Jag håller upp handen för 345. Ser inte bra ut med 307 på denna modell. 345 blir kanonsnyggt och en ny matta brukar vara tunnare och går då lättare + att du tar bort 2cm på bredden så nån märkbar effektförlust lär det inte bli. Har fortfarande originalmattan på min maskin då den är hel men blir det byte så blir det helt klart en 345.Vad tkr ni är lämpligast att förlänga till 345 lr korta till 307, ? skotern är en 3600 GLS!
med tanke på original är drygt 330cm så ser det bättre ut med lite längre än mycket kortare, med 307cm blir det ett långt överhäng bak...Men det finns ju risk för att den kommer se ut som en långbandare?! hehe
Förstår precis, det gick helt smärtfritt. Tack och bock.Hehe drog över den med lite autosol...är ju roligt om grejerna även SER fräscha ut
Jag har ju en -93a och det är en Bombardier-sekundär...glömde notera i vilket läge den stog först så jag satte ihop den på C-3 men det känns lite spännt...visar sig snabbt när man provkör!
Om du menar själva monteringen så har jag en pinnbult, M12 om jag minns rätt med en hylsa som passar i axelhålet på variatorn (så den ska "stå still") och sen en en bit plattjärn bockat i ett U med ett hål för pinnbulten i botten. Man sätter då bulten i skruvstycket, lägger på variatorn med baksidan uppåt, hakar i fjädern och lägger helix högst upp...sen på med U-biten med "benen" tryckandes på helixen...på med en mutter och gänga ihop...när du kommit såpass långt att krysskilsspåret på helixen har gått in lite på kilen så spänner du upp variatorskivorna för hand så långt att du ser att helixen kommer över nästa glidklack, detta för att få fjäderverkan i hela utväxligen...sen skruvar du ner helix i variatorn och sätter fast låsringen...U-biten är just för att du ska komma åt att sätta dit låsringen...hoppas du förstår nåt av beskrivningen
Jag vet inte vad maximal kammhöjd som får plats framme vid själva drivhjulen, dock så vid mittre stödaxeln så är 25 mm kammar max och då måste de vita kylarskydden vara bort monterade.Får man på en 345*38*38 på en GLS-3600 blir kamhöjden för stor ?
isf vad är max ?
Mvh.
Men jag vet att en 38mm går runt vid drivhjulen, men inte där vid mittre stödaxeln , har tyvärr boggien ner riven. MvhJag vet inte vad maximal kammhöjd som får plats framme vid själva drivhjulen, dock så vid mittre stödaxeln så är 25 mm kammar max och då måste de vita kylarskydden vara bort monterade.
Axeln går dock att lätt flytta om högre kammar önskas.
För att ta reda på vad max kammhöjd är vid drivhjulen så använd det gamla träkloss tricket för att ta reda på det...
.