Haha!
Ser att jag blivit rookie member, alla mina tidigare inlägg försvann med den förra GLS tråden.
Ser att jag blivit rookie member, alla mina tidigare inlägg försvann med den förra GLS tråden.
1. En liten fundering...Halo!
Kul att denna tråden har fått nytt liv sedan den tidigare mastodont tråden försvunnit.
Jag har mina maskiner nu fullt fungerande.
Dock är de inte optimerade och går lite sådär.
1. 3600 med 340 TXL motorn har tyvärr för lite bottendrag för att användas i detta tunga chassi.
Det blev nog som man väntat sig, mycket moppe och höga varv för att orka med puder och uppförsbackar.
Det är inte speciellt roligt.
Positivt dock är att den drar lite med bränsle och således billig i drift.
Jag har funderationer på alternativ, men det känns som att detta får duga tillsvidare då det är frugan som kör och inte ställer så höga krav
2. Dock bluddrar motorn vid låga varv.
Har inte närmare analyserat detta, men kan tänka att tomgånsmunstyckena skall minskas något steg.
Har för mig att den finns en luftskruv med som kanske kan justera detta. Däremot har jag inte alls någon toppfart att räkna med, går sämre än 536 med orginal variatorer.
Detta är ju inte rätt så funderar på att byta till Artic Cat rull sekundär och comet 108-C.
Mmm, vi får se. Är inte alls nöjd med detta.
Många hälsningar till alla GLS entusiaster
3. Vidare är det ett metalliskt ljud från motorn som jag själv tycker kommer från variatorn. Det hörs endast vid låga varv, ~2000 varv. Försvinner så fort man varvar upp till tillslag ~4000 varv. Kan vara en lös vikt eller glapp någonstans i variatorn.
Suck, det är därför jag funderar på att byta hela systemet mina grejor lirar illa tillsammans vilket jag helt och fullt får skylla mig själv för. Man kan ju ha tur.
NEJ !Motorn går bra förutom att den bluddrar lite.
Ärligt talat när jag tänker efter så gör den faktiskt det på alla varv vilket talar emot enbart lågartsmunstyckena.
Dessutom ska den väll ha högre storlek på huvudmunstycket på variator sidan ?
Hej !Var hittar jag en packningssats till min motor ?
( Det är en Rotax-536 )
Jag har kollat Duells men det fanns inget till LYNX.
Vad jag har förstått så är det inte samma till alla 536'or !?
1. He he, GLS'arna har inte de bästa snögallren om vi säger så !1. Märkt att det kommer upp en hel del snö som tar sig in till motorn.
Kan det vara att stiften blir blöta ?
Eller kanske remmen ?
2. Har sportluftfilter, de blir blöta ?
Variatorerna är inte varma så att man bränner sig.
Skotern är en GLS 3800 RAVE
Nån som känner igen sig ?
3. Ska göra rent förgasarna ordentligt och ställa in dem.
4. Det är bara i djupsnö jag upplever problemet !
Kul att det löste sig.Japp, Jag har donat med det där och nu går den mycket bättre i pudret !
Förresten, Vad är det för förgasare som sitter på GLS-3800 ?