2stroke, eller någon annan som kanske har en aning:
Jag har kanske kommit på varför min sax har sån lutning bakåt orginal på min Rave 643 -93 fast fjädringen är helt isärdragen.
C-C måttet jag mätte upp när jag höjde den var 752mm.
Men nu såg jag att de fanns 2 hål förborrade i chassit men det är bara ena ( det bakre ) som är borrat igenom förstärkningen på insidan av tunneln och det är även där som boggifästet suttit tidigare.
Det andra hålet är ca 30mm framför det tidigare alltså blir c-c måttet då ca 722mm
Så min tanke är att dom 2 olika hålen för bakre fästena är någon sorts inställningsmöjlighet för boggin, t.ex om man borrar upp dom främre hålen och monterar boggin där så blir den kanske hårdare eller nått liknande.
Stämmer det så får jag helt enkelt borra upp nya hål 30mm framför dom nuvarande i min höjning, För att matcha orginalhålen.
Kan detta stämma, och isåfall vilka hål bör jag använda för att få så optimal fjädring som möjligt, dom med c-c måttet 722mm eller 752mm?
och vad är C-C måttet på en GLS?
Tack på förhand!
Jag har kanske kommit på varför min sax har sån lutning bakåt orginal på min Rave 643 -93 fast fjädringen är helt isärdragen.
C-C måttet jag mätte upp när jag höjde den var 752mm.
Men nu såg jag att de fanns 2 hål förborrade i chassit men det är bara ena ( det bakre ) som är borrat igenom förstärkningen på insidan av tunneln och det är även där som boggifästet suttit tidigare.
Det andra hålet är ca 30mm framför det tidigare alltså blir c-c måttet då ca 722mm
Så min tanke är att dom 2 olika hålen för bakre fästena är någon sorts inställningsmöjlighet för boggin, t.ex om man borrar upp dom främre hålen och monterar boggin där så blir den kanske hårdare eller nått liknande.
Stämmer det så får jag helt enkelt borra upp nya hål 30mm framför dom nuvarande i min höjning, För att matcha orginalhålen.
Kan detta stämma, och isåfall vilka hål bör jag använda för att få så optimal fjädring som möjligt, dom med c-c måttet 722mm eller 752mm?
och vad är C-C måttet på en GLS?
Tack på förhand!