själv gick bulten som håller fast variatorn av idag
Har inte alls tur :/vilken tur du har. ja kan it köra nå mer i vinter, går back massa pengar,
därför ska ja ha nå som håller alltså pro xr 800 04
jo just ja. har en redigt sur pappa också
Hoppas verkligen att du går till farbror doktorn och låter honom ta en titt på nacken. Man kan aldrig vara för försiktigt när det gäller rygg och nacke. :hello:jag och 2 polare drog iväg upp på fjället och dagen började grymt bra med 1m puder och massa drivor. hittade en fin liten driva på en kant så man hoppade ner på platten, perfekt för att testa fjädringen på nyskotern. körde ett hopp men tyckte jag fick upp så lite fart så ja drog iväg och laddade allt vad skotern gick in i drivan och då smäller de till och jag flyger rakt upp, visade sej att de gömde sej en sten under drivan. snacka om att jag fick höjd på de hoppet, de va bara ett litet problem och de va att jag hängde i styret med benen vilt fladdrande rakt upp i luften. fick till en snabb liten funderare innan jag insåg att jag måste släppa styret. de mindre bra i de hela va att skotern landade rakt under mej och stannade där så jag kommer med huvudet före rakt ner längst bak på dynan... kvicknar till efter en stund och har ont i nacken och blöder som fan från munnen. känner efter lite innan jag kliver upp, går och sätter mej på dynan och känner efter vart de blöder ifrån och så. visar sej att jag har spräckt läppen och både läppen och hakan är dubbelt så stor mot vad dom ska vara... känner efter lite till, stel i nacken som fan så jag mjukar upp den lite sen körde vi vidare och nötte puder resten av dagen. vi uppskattade höjden när ja släppte styret till 5-6m så det hade kunnat gå riktigt illa. så summan av kardemumman är ont i nacke och vänster arm i 1-2 veckor efteråt. maskinella skador blev ett intryckt fotsteg.
Har inte alls tur :/
När vi började kolla så såg vi detta:
behövdes byta alla bussningar
2 av 3 rullar var helt slut
1 av 3 vikter var typ 50% borta från, var konkav istället för konvex
blev en liten spricka i den då vi försökte ta lös yttre skivan :/
Åkte på att köpa en ny variator
Åkte till kiruna efter jobbet igår och köpte variator + ställbara dämpare fram!kom ändå undan billigt. vart självrisk för mig på 6tusen å då byt dom hela skotern i princip
112 är alltid gratis att ringaTjena , tänkte se om det var något intresse att lägga upp det tråkigaste som kan hända när man är ute och bränner på leder,sjöar,älvar osv. Jag har iaf en gjort en rejäl crash.
Jag och en kompis ska hem från en bekant i snöstorm + dimma och vi tar älven hem eftersom det går snabbast. Och måste nämna att klockan är kring 01.30 2008-12-05.
Iaf så brassar jag på upp till ca 100km/h efter älvkanten 10m fram i dimman ser jag nånting hinner inte reagera SMAOOHHCH! så vaknar vi upp några minuter senare med värk i hela kroppen. kompisen kolla om jag lever. japp!
Jag skriker åt han att ringa 112. Han står och funderar några sekunder och tar fram mobilen och kommer sedan på "Faaan jag har inga pengar på telefonen"
Jag suckar och tar fram telefonen och slår in 1-1-2 men funderar är det verkligen så illa?
Ja det är det nog fan, eeh skitsamma börjar kunna röra på bena nu och har känsel. Vi ringer kompisen som rusar ner och kollar hur det är med oss. Vi har klarat oss och beger oss upp till honom.
Kompisen spräckte knät som sedan fick omses med tejp bandage för senare transport till sjukan dan efter.
Dagen efter for jag och en kompis och skulle bärga hem skotern. Vi stegade och såg hur långt vi hade flygit.. vi kom fram till 13-14m luftfärd, Och skotern var det bara skrot av.
Jag: trodde jag brutit lårbena+ryggen eftersom jag inte hade nån känsel. Men lårbena var hela endast stora svarta "blå-märken" Märkte att det rann blod i brallan. Fan lill-håkke is down.!
1år senare idag har jag stora problem med ryggen ändå efter 1års rehabs träning.
Men nu är det skotercross körning som intresseras så det får bära eller brista!
Visa bifogad bild 1220
Är huvudet så jävla dumt så får kroppen lida rejält!