HJÄLP!!! Min pro rmk 800 med silber turbo startar ej.

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Är det nåt att ha sån där silber turbo? Var hos Burandt o körde för nån vecka sedan. Han och guiderna kör Boondocker turbo. Träffande även två grabbar från Canada som köre HM turbo och vi började prata lite turbo generellt. De var grymt nöjda med sina maskiner och hade inte haft några problem. De tyckte att HM turbo svarade lite bättre i botten men att Boondocker kittet var ev lite starkare i mellanregistret. Frågade lite om nån testat Silber turbo men de menade att det var "junk". Du tycks ha haft lite problem. Vad var det som gjorde att du valde just Silber turbo? Är det billigare? Bra support i Sverige?
Jag har inga åsikter om vad som är bra men är grymt nyfiken på turbo kitten.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
icke att förglömma är att tex Chris burandt med hejdukar har ganska bra betalt för att säga att boondocker är "the one and only"
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Är det nåt att ha sån där silber turbo? Var hos Burandt o körde för nån vecka sedan. Han och guiderna kör Boondocker turbo. Träffande även två grabbar från Canada som köre HM turbo och vi började prata lite turbo generellt. De var grymt nöjda med sina maskiner och hade inte haft några problem. De tyckte att HM turbo svarade lite bättre i botten men att Boondocker kittet var ev lite starkare i mellanregistret. Frågade lite om nån testat Silber turbo men de menade att det var "junk". Du tycks ha haft lite problem. Vad var det som gjorde att du valde just Silber turbo? Är det billigare? Bra support i Sverige?
Jag har inga åsikter om vad som är bra men är grymt nyfiken på turbo kitten.
Hur dom står sig i jämförelse låter jag vara osagt.
Ja jag hade lite knas för att få rätt map å för å ställa in den, hör väl till om man aldrig gjort det förr antar jag.
Burandt behöver väl inte sätta dit det själv, be om hjälp på forum eller bekosta kitet, så han har väl inte haft nå problem antar jag :)

Beroende på vem man frågar eller vart man kollar så finns det alltid folk som har sin favorit och sitt hatobjekt..

Jag är nöjd med min/mitt
Det är billigare, jag köpte mitt beggat men valde det pga att jag efter massa forumsnokande tyckte det verkade vettigt.
Den funkar bra och matar som fan när man väl ställt in det.

Köp det du vill ha och Har råd med är det enda jag kan säga
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Hur dom står sig i jämförelse låter jag vara osagt.
Ja jag hade lite knas för att få rätt map å för å ställa in den, hör väl till om man aldrig gjort det förr antar jag.
Burandt behöver väl inte sätta dit det själv, be om hjälp på forum eller bekosta kitet, så han har väl inte haft nå problem antar jag :)
Beroende på vem man frågar eller vart man kollar så finns det alltid folk som har sin favorit och sitt hatobjekt..

Jag är nöjd med min/mitt
Det är billigare, jag köpte mitt beggat men valde det pga att jag efter massa forumsnokande tyckte det verkade vettigt.
Den funkar bra och matar som fan när man väl ställt in det.

Köp det du vill ha och Har råd med är det enda jag kan säga
Ok, Silber turbo kittet är billigare.
Nu var det inte Burandt utan Canadensarna som hade åsikter om de olika turbo kitten. Så
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
icke att förglömma är att tex Chris burandt med hejdukar har ganska bra betalt för att säga att boondocker är "the one and only"
Nja, en av de andra guiderna (Ryan) som vi körde med några dagar fick problem med sin Boondocker turbo. Kul när han fick köra "stock" därefter....då började det hända roliga saker. Dock en annan story.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Alla har nog åsikter om dom olika kiten, jag gillar Silber, canadensarna inte osv osv

Det är nog bara välja vilket som du TROR är bra för just dig och eller din plånbok. Lycka till!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
ostnor funderar du på turbo så invänta silber's 2013/2014 kit. Dom har verkligen trappat upp produktutvecklningen till nästa säsong.

Alla andra system har någon form av piggyback system som lurar org boxen eller HM/Push som kör med standalone ecu(Vipec). Det sistnämnda är dock bra, men dyrt!
Silber kommer ta det ett snäpp längre och helt enkelt köra med orginal polaris(Bosch?) styrsystem så man slipper koppla någon form av el.

Plug n play får en helt annan innebörd! Och mindre komponenter brukar också betyda lägre pris. Men samtidigt verkar dom ska uppgradera deras turbo osv så lär väl kanske vara samma pris i slutändan.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Men nu inväntar iaf jag den där berömda filmen på rullen med 12psi i ladd! :)
Jag är ledsen, men då lär du få vänta, tappade gummikudden till skidan, skidan pekar då nedåt när man landar. Säsongen är i stort sett slut här så jag tänker inte köpa en ny skida nu för en films skull.

Tack för all hjälp, utan den hade inte säsongen vart lika bra som den vart.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Det enda som ska ske nu är sånt som ingen orkar se, dvs montage av oljekylare, IC montage och lite småfix och ringbyte och sommarbeställning av nya skidor och dekaler.

Väl mött grabbar
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det enda som ska ske nu är sånt som ingen orkar se, dvs montage av oljekylare, IC montage och lite småfix och ringbyte och sommarbeställning av nya skidor och dekaler.

Väl mött grabbar
Jo, sånt vill vi se bilddokumentation på =) Be någon mod att flytta tråden till projekt-delen och att du får döpa om den och fortsätt med den där. Har ju varit rolig läsning eller det blev ju roligt när du fick den att gå bra.
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Re: Sv: HJÄLP!!! Min pro rmk 800 med silber turbo startar ej.

Grattis till en übrtgrym maskin! Kul att du fick ordning på grejorna så pass snabbt ändå. :thumb:
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag är ledsen, men då lär du få vänta, tappade gummikudden till skidan, skidan pekar då nedåt när man landar. Säsongen är i stort sett slut här så jag tänker inte köpa en ny skida nu för en films skull.

Tack för all hjälp, utan den hade inte säsongen vart lika bra som den vart.
är säsongen slut? vars bor du? Florida? gör såhär... vrid upp laddet lite till och kör utan skida ;)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Hälsingland.
Planerna grusades rejält när jag fastnade i grisarnas fotoautomat och fick lämna ett bidrag på 3200 till deras munk kassa.
Så set är färdigåkt :(
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Har kört Slp på min maskin och varit helnöjd!
Ramlade nyligen över ett par Ca pro xtx men har bara kört en helg med dom.
Inte alls lika spåriga som Slp. Men samtidigt så styrde dom inte lika bra. Så det faller ju lite i varandra det där.
Får se åt helgen och man hittar åt nån lösare snö att prova dom i.