HJÄLP!!! Min pro rmk 800 med silber turbo startar ej.

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
C&A Pro Skidor förstår jag absolut inte hur man kan åka med om man ska vara vid sidan av spåret.. Visst dom går kurstabilt men tungstyrda som nå as men ändå ingen styrning när det är löst... om vi pratar om XTX vill säga..
Har testat nu och fantastiskt nöjd över Simmons Gen III skidor. Otroligt lättkörda, kursstabila, och flyter bra på snön. För mig som kör nästan bara ospårat så kunde jag inte vara mer nöjd! Även på led så tycker jag dom funkar hur fint som helst, bättre än CA då dom är mer lättstyrd.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Valet står väl mellan powderpro, c&a mtx lr simmons.

Breeeeda är väl det första, sen att dom styr.

Priset på sista plats
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Skulle utan att tveka gå på gen 3 eller PP. Ca är det största skit som görs.. Oavsett modell. Speciellt till lössnö/mountain. Men det är ju ballt som fan IOM att de cooola killarna åker på dem!! Eller?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Du säljer dina för att dom är bra eller?
Nej för att jag är skoterlös å handikappad :| Tror jag dock kommer behålla dom. Bara de att dom samlar damm just nu :)

Skotertoken ja de är din åsikt de. Nu har jag inte kört nå mycket på mina, men utifrån det lilla jag hann så vart jag då mycket nöjd med bytet.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jag är personligen lite skeptisk till mtx pga att JAG tycker att dom verkar lite låga och spetsiga framtill, PP har jag haft så dom vet jag är fina, har ingen erfarenhet av G3, skulle gärna testa men det verkar vara mycket pengar för att gissa.... Men samtidigt har jag ju hela sommaren på mig att fundera på vad det blir.

Jag har iaf hittat en lämplig IC på do88, så där går det framåt iaf.




Fan vad jag skriver "iaf" , nästan lika ofta som fjortisarna säger "fuckin"
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jag är personligen lite skeptisk till mtx pga att JAG tycker att dom verkar lite låga och spetsiga framtill, PP har jag haft så dom vet jag är fina, har ingen erfarenhet av G3, skulle gärna testa men det verkar vara mycket pengar för att gissa.... Men samtidigt har jag ju hela sommaren på mig att fundera på vad det blir.

Jag har iaf hittat en lämplig IC på do88, så där går det framåt iaf.





Fan vad jag skriver "iaf" , nästan lika ofta som fjortisarna säger "fuckin"
:bigsmile:
Vad tycker du om SLP PP vs.polaris original(gripper)funderar på å köpa slp å prova,men är iallaf.mkt.nöjd med original skidorna på min 163",men man blir ju ändå sugen på testa,min körning är uteslutande lös snö,fast nu på våren är ju den okörda snön fastare,blir det nervösare styrning med PP?(tänkte mest på vår föret).
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
:bigsmile:
Vad tycker du om SLP PP vs.polaris original(gripper)funderar på å köpa slp å prova,men är iallaf.mkt.nöjd med original skidorna på min 163",men man blir ju ändå sugen på testa,min körning är uteslutande lös snö,fast nu på våren är ju den okörda snön fastare,blir det nervösare styrning med PP?(tänkte mest på vår föret).
Slp pp på PROn blir inte bra! Jävulst nervösa och kastar och har sig! Jag kör med ca xtx på min, med lite kapande å fixande vart dom riktigt trevliga!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
En skida som gjorde mig riktigt förvånad var simmons g2. Den är dunderbred, platt och ser inte alls ut att vara bra. Men snacka om att jag hade fel.. Helt sjuk skida, flyter som en kork fast är superlätt att trycka under snön när man skråar. Faktiskt en fantastisk skida.. :)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
En skida som gjorde mig riktigt förvånad var simmons g2. Den är dunderbred, platt och ser inte alls ut att vara bra. Men snacka om att jag hade fel.. Helt sjuk skida, flyter som en kork fast är superlätt att trycka under snön när man skråar. Faktiskt en fantastisk skida.. :)
Är inte dom lite väl breda då? Antar att det blir någon sorts balansgång när man ska välja
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nu har jag testat mina Ca pro xtx lite mer.Visseligen så är ju föret lite hårdare nu då det satt åt sig. Men å andra sidan så klev man av skotern så gick det då till mitten på låren..
Jaja hur som så kommer jag då inte överens med dom. Jobbiga att köra med mot för Slp som jag tyckte va riktigt bra.
Funkar super på led!? men där är man ju sällan. I lössnö så vill dom dyka ner och hela maskinen kändes otroligt tungbruten och vill lätt kasta å skära..
Tror dom får sitta kvar till nästa år så får man prova dom i lösare snö och känna efter en gång till..
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Slp pp på PROn blir inte bra! Jävulst nervösa och kastar och har sig! Jag kör med ca xtx på min, med lite kapande å fixande vart dom riktigt trevliga!
Ok,tack,var nästan det jag misstänkte,tycker att original skidorna är kanon bra,så ville gärna veta ifall slp PP är värt å köpa,kanske i ren lös pow är dom bättre?tycker slp.s design ser ut å bli jobbig i halv löst&vår före,tror att skid pengarna är bättre att sätta i en z-bros 39"framvagn?eller?
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Ok,tack,var nästan det jag misstänkte,tycker att original skidorna är kanon bra,så ville gärna veta ifall slp PP är värt å köpa,kanske i ren lös pow är dom bättre?tycker slp.s design ser ut å bli jobbig i halv löst&vår före,tror att skid pengarna är bättre att sätta i en z-bros 39"framvagn?eller?
Ja rent som alround skida är orginal nästan bäst! Nog tror jag det är bättre å lägga pengar på en framvagn!:) kan rekommendera timbersled 38"
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Ja rent som alround skida är orginal nästan bäst! Nog tror jag det är bättre å lägga pengar på en framvagn!:) kan rekommendera timbersled 38"
Så är det säkert, men orginalskidorna är i himlen, så det måste till skidor och det känns skräp å köpa nya orginal
 

Prormk800

Aktiv medlem
18 jan 2013
70
0
6
Läste tidigare i tråden att du kör på 10 psi med 11:1 i kompf, funkar det utan spikningar på vanlig 98okt?