hoppskoter

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Hoppar själv med en Polaris XCR 440 -96 (inga ramper dock) och den flyger ganska så bra och är enligt mig otroligt lättkörd, liten och smidig. Och ja, jag vet att den inte är den ultimata hoppskotern.

Hur långt/högt ska grabben hoppa? Personligen skulle jag börja med en "skit" skoter och låta han prova på ett tag innan jag skulle köpa något dyrare om han inte har hoppkunskap sedan tidigare. Men samtidigt kan jag hålla med om att det är ju ganska smidigt att köpa en värre skoter på en gång.

Men det är ju du som betalar och du som avgör vad grabben ska ha för maskin.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Var ju ett år sedan denna diskussion var på tapeten... Grabben har nog fått sig en skoter kan jag tänka mig.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Vet att det är lite lagomt sent att komma med en kommentar nu, några månader senare, men känns alldeles förmycket att slänga iväg en 11åring i en ramp på en IQ440... Skulle vara livrädd varje gång grabben skulle ut och köra.. Men aja, han har ju antagligen redan sin skoter nu så! :)

Tänker iallafall önska grabben lycka till så han inte slår ihjäl sig i rampen.. :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Jaja bidrar väl till trådens fortlevande jag a!

Men ska han hoppa ramp är det väl skitsamma om han har en 440 eller en 550?:p

Tror inte risken att hoppa för långt ökar särskilt mkt(antar att han inte gör hopp där han kör stumt med 550in), dock lär ju risken att man får för lite fart krympa:)

Jaja, de va mina 50cent:p
 

800polaris

Välkänd medlem
19 nov 2010
150
0
6
24
Hassela
Tack för alla svar men jag ska kanske upp till överkalix å köpa en Lynx 550 -10 crosskörd så...Men ska bara sälja hans gammla ski doo 380f -04 för 25000 så sen blir det å åka bil :).Men det blir någ bra så han ska nog tävla nästa säsong,Så Hej då tack för alla svar :D :D