Har tänkt köpa en skoter i 10-15000kr klassen, är skotrarna i den prisklassen bara skrot? Kolla på den här t.ex. det ser ju riktigt bra ut de han har gjort, visst är den värd 10500kr? http://www.blocket.se/vi/9530479.htm?ca=2_s
Äh, va fan..en skoter för 10000 har man ändå ingen helförsäkring på..kvaddar man den totalt köper man en ny!
Precis, men hur ofta kommer man i kontakt med polisen i en sådan fråga? Man åker ju fortare än 70 km/h på leder och det är straffbart det oxå. Och de gånger man kommer i kontakt med försäkringsbolaget är när man kvaddar den och vill ha ut försäkringspengar.Saken är väll inte vad du får ut av försäkringen? saken är väll att de är olagligt att köra en skoter som är registrerad som en 500 men självaverket är en 650?
Precis, men hur ofta kommer man i kontakt med polisen i en sådan fråga? Man åker ju fortare än 70 km/h på leder och det är straffbart det oxå. Och de gånger man kommer i kontakt med försäkringsbolaget är när man kvaddar den och vill ha ut försäkringspengar.
Så..visst, den är olaglig, men man kommer aldrig i kontakt med vare sig länsman eller försäkringstjänstemän. Så det är bara att köra...
För att tillägga en sak...även om det i praktiken sitter en 650 motor under huven vet INTE länsman någonting om detta. Och en skoter har mig veteligen aldrig varit in på besiktning.
har hört att de är bara skruva i polaris indy, är de så? eller är de bra kvalité?
..sant!.. tänkte inte på det.. Men man får väl ge fan i att ge sig in i en olycka..det är varken bra i juridiskt- eller fysiologiskt perspektiv.. haha..Det är väll förfan klart att polisen kommer om de händer en riktigt olycka?
Lixom klart man inte träffar polisen ute på leden. även om du skulle göra hade dom inte kollat upp din motor då.. Men om olyckan inträffar kan de bli jobbigare.
Ja jag håller med dig keihin. Jag är ganska säker på (rätta mig om jag har fel) att då man har mer effekt än vad som står i regestreringsbeviset får man inte ut på försäkringen. Om man har mindre effekt än i regbeviset spelar det ingen roll.I annonsen står ju att det är en Indy 650 med en 500-motor = de BORDE inte vara lika kinkigt om olyckan är framme, du har ju ändå bromsat dig själv med att plocka bort en sisådär 30 pållar...
Däremot skulle jag själv tycka det skulle kännas lite onödigt att stå å betala försäkring för en 650 när man har en 500 men men...
har hört att de är bara skruva i polaris indy, är de så? eller är de bra kvalité?
hej
det är ingen ungdom som har den, så den är nog lungt körd med han är väll kring 35 år skulle ja tro. Han har nog inte kört så mkt med den. Tänkte bara du ville veta
Jupp Jupp!!!haha gubbar kan vara rätt vilda på skotrar dom med