ingen fjädring bak här kommer bilder upp lyftläge

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
en fråga finns det flera hål i chassiet eller hur menar du ?
Brukar finnas, kolla från insidan efter ledtrådar om tidigare montering

Det är stor risk att fel monterat där, för det är det enda som du skuvat på
samt att du inte spänt ihop dämparen före montering vilket man måste om det boggin ska passa i hålen.

Bilder tack :)
 

walden

Aktiv medlem
7 nov 2009
96
0
6
torsby
Brukar finnas, kolla från insidan efter ledtrådar om tidigare montering

Det är stor risk att fel monterat där, för det är det enda som du skuvat på
samt att du inte spänt ihop dämparen före montering vilket man måste om det boggin ska passa i hålen.

Bilder tack :)
ska få hjälp imorgon med boggien ...ska jag kolla det...tack
 

walden

Aktiv medlem
7 nov 2009
96
0
6
torsby
fasen ingen hjälp. och jag i disc brock ,kommer inte åt några bilder heller
sånt är träligt tycker jag ..
 

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
51
På plats
www.kartman.se
Ett hett tips när du skruva lös boggien är att kapa några lister som är ca. 1-2 cm i diameter och ca 40 cm långa (Så dom är aningen högre än klackarna i mattan). Lägg in dessa mellan matta och slides, lossa sedan på bakre bulten på rodsen (inte helt). då är det bara att dra ut boggien lätt som en plätt.

När du skall in med boggien igen, så skruva in bultarna i rodsen till bakre hålen passar in....

KOM IHÅG - dra sedan åt rodsen enl. moment, annars blire inget skoj.. .:)
 

walden

Aktiv medlem
7 nov 2009
96
0
6
torsby
Lite långt till Torsby, men annars hade jag tittat förbi...
tusen tack Ante för all hjälp jag fått det har fixat sig för mig boggien är på plats .. jag släppte på rods skruven i botten så snart blir det tur .. tur att det finns ett bra forum .
 

walden

Aktiv medlem
7 nov 2009
96
0
6
torsby
Ett hett tips när du skruva lös boggien är att kapa några lister som är ca. 1-2 cm i diameter och ca 40 cm långa (Så dom är aningen högre än klackarna i mattan). Lägg in dessa mellan matta och slides, lossa sedan på bakre bulten på rodsen (inte helt). då är det bara att dra ut boggien lätt som en plätt.

När du skall in med boggien igen, så skruva in bultarna i rodsen till bakre hålen passar in....

KOM IHÅG - dra sedan åt rodsen enl. moment, annars blire inget skoj.. .:)
hej igen vad menar du med moment..