Alla har samma förutsättningar men olika motorer svarar ju olika på en sådan sak som tex en avgasförlängning. Tror ingen här skulle köra sin sportmaskin på full gas med ett BK-system monterat.
Min uppfattning är att mcxpress mest har jobbat med fyrtakt och det är en helt annan sak än tvåtakt, de är inte lika känsliga på lite extra mottryck och behöver inte vara i rätt temperatur för att fungera som de ska. Men vad vet jag, jag kan ha fel, men det skadar ändå inte att lyfta fram att det satt avgasförlängning på skotrarna och det fanns ingen kylning så mest troligt så bromsades skotrarna väldigt kalla.
Känns som att du ej läst repotaget.
Gör det isåfall innan du yttrar dig.
Dom skriver att dom gjort tester som visat att avgasrörsförlängningen inte påverkar effekten.
Det är lite skillnad på ett BK-system och ett 2.5" avgasrör (gissar att förlängningen är 2-3" i diameter)
Eller hur?
Alla maskiner bromsades också med förlängningen.
Så hur du än vrider och vänder på det så har Ac 20 hk mindre än Doo vid denna bromsning.
Eller menar du att det endast var Alphan som påverkades av förlängningen.
Mulle bromsade också en Alpha till strax över 140 hk, så det stämmer nog rätt bra.
Två helt oberoende bänkar visar på en effektskillnad på ca 2hk.
Dom skriver också en del om vilka motortemperaturer dom hade.
Vissa maskiner var väldigt känsliga och drog ner effekten om dom blev lite för varma, andra var ganska okänsliga.
Dom har ej extern kylning när dom kör, men eftersom det är korta svep dom kör så hinner motorn inte bli för varm under respektive bromsning.