tjena jag är sugen på att köpa en rev summit 550f men alla mina polare å så säger att man inte ska ha fläktkylda motorer.. men jag förstår inte riktigt varför? vore kanon om man fick hjälp med de här innan man köpt en och ångrar sig bittert
du har rätt i att budget maskinerna brukar ha sämre dämpare mm, men så hänger det också på vikten ! lite skillnad på 200kg eller 250kg som ska ta ett gupp...energin är ju farten i kvadrat ska man tänka på !rydde skrev:Generellt kan man säga att fläktkylda motorer är rejält mycket svagare än en vätskekyld med liknande kubik. 550:in har jag dock hört har rapp karaktär, men dock är den fortfarande svag jämfört med 500 cc vätskekyld. Sedan sitter ju fläktkylda motorer oftast i budget modeller så räkna med sämre dämpare osv. Fläktkylda brukar även låta mer illa.
Ja fast de som tycker det borde nog inte fundera på en summit 550f.Olaf skrev:vissa tycker att det är roligt att ligga och pressa mattan
110-120 och du får vara nöjd, har en summit 800 har haft upp den kring 140, och den går inte så mycket fortare heller tycker inte farten spelar så stor roll. Är även inte så bra för mattan att ligga och pressa efter isen ( om man nu har högkamsmatta)hur snabba är dom?